معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

توان موشکی از مؤلفه‌های قدرت دفاعی ایران است/ دشمن بهترین سلاح‌ها را به همسایگان ایران می‌فروشد

حجت‌الاسلام «احمد مروی» گفت: توان موشکی از مؤلفه‌های قدرت دفاعی ایران است که دشمن آن را به یک نقطه چالشی و ضعف تبدیل می‌کند تا در جنگ روانی، مردم نسبت به توان موشکی و دفاعی دلسرد شوند.
کد خبر: ۳۰۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ - 19July 2018

مسئولان باید از ظرفیت مردمی در برابر توطئه های دشمن استفاده کنندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، شب گذشته (چهارشنبه)، در پنجمین شب از برنامه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی که در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: امروز در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران نه تنها از دشمنی‌ها و توطئه‌های دشمن کمتر نشده، بلکه بیشتر از گذشته نیز شده است.

وی با بیان این‌که در جهان ۲ نظام سلطه‌گر و سلطه‌پذیر وجود دارند، افزود: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل با تعرض به حقوق ملت‌ها و سلطه‌گری و سلطه‌پذیری مخالف است.

به گفته وی، شرایط کنونی حساس است، اما نباید آن را شرایط بحرانی قلمداد کرد؛ زیرا تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی علیه ایران در ۴۰ سال گذشته وجود داشته است.

حجت‌الاسلام مروی با تأکید بر این‌که باید تحلیل درست و واقع بینانه‌ای از شرایط موجود ارائه کرد، گفت: نباید در بین مردم ایجاد یأس و ناامیدی کرد؛ زیرا این یک خطای بزرگ است و از سویی باید واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کرد.

وی افزود: دشمن فشار‌های اقتصادی، روانی و صنفی را در دستور کار قرار داده است که در فشار اقتصادی، به‌دنبال فشار به دولت و نظام نیست؛ بلکه به دنبال ایجاد فشار اقتصادی بر مردم است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: دشمن می‌خواهد به‌واسطه این فشار اقتصادی، آستانه تحمل مردم را کاهش دهد، درحالی که این تحریم‌ها از ۴۰ سال پیش نیز وجود داشته است.

به گفته وی، دشمنان انقلاب اسلامی در این مدت انواع توطئه‌ها را به‌کار بردند، اما موفق نشدند و این‌که دشمن اگر نمی‌تواند کاری انجام دهد، نشانه اقتدار ایران و ضعف دشمنان است.

حجت‌الاسلام مروی افزود: مسئولان باید از ظرفیت مردمی در برابر توطئه‌های دشمن استفاده کنند و برای رفع مشکلات با تمام توان وارد میدان شوند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، دومین ابزار دشمن را فشار روانی عنوان کرد و گفت: دشمن به واسطه فشار روانی به دنبال آن است که نقاط قوت کشور را به نقاط ضعف تبدیل کند و این نقاط را برای کشور چالشی جلوه دهد.

وی افزود: دشمن به خوبی می‌داند که ایران هرگز به دنبال بمب هسته‌ای نیست و تمامی کشور‌ها برای تولید انرژی، به دانش هسته‌ای نیاز دارند.

به گفته حجت‌الاسلام مروی، دشمن در این جنگ روانی به‌گونه‌ای القا می‌کند که مردم دست از داشتن دانش هسته‌ای بردارند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: این در حالی است که در هشت سال دفاع مقدس، دشمن تهران را با موشک‌های خود می‌زد، اما ایران از داشتن قدرت دفاعی و موشکی محروم بود.

به گفته وی، توان موشکی از مؤلفه‌های قدرت دفاعی ایران است که دشمن آن را به یک نقطه چالشی و ضعف تبدیل می‌کند تا در این جنگ روانی، مردم نسبت به توان موشکی و دفاعی دلسرد شوند.

حجت‌الاسلام مروی یادآور شد: از سوی دیگر دشمن بهترین سلاح‌ها را به همسایگان ایران می‌فروشد، ولی برای داشتن موشک ساخت ایران اشکال تراشی می‌کند.

وی به جنایات بی‌شمار داعش در منطقه اشاره کرد و افزود: دشمنان ایران میلیارد‌ها دلار خرج کردند تا گروه‌های تروریستی داعش و جبهةالنصره را ایجاد کنند.

به گفته وی، ایران با تیزهوشی و قدرتمندی خود در مقابله توطئه دشمنان ایستاد؛ چراکه اگر داعش در محل تولد خود دفع نمی‌شد، جمهوری اسلامی ایران تا ۱۰ سال آینده باید در مرز‌ها با داعش و تروریست‌ها مبارزه می‌کرد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: فشار روانی دشمن را باید با کار و تلاش بیشتر خثنی کرد و اجازه نداد دشمن از خواسته به‌حق مردم سوءاستفاده کند؛ بلکه باید به مردم روحیه داد و نقاط قوت را برای آنان تبیین کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها