مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس تأکید کرد؛

ضروریت حمایت شورای شهر شیراز از تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس

«حمیدرضا گرامی» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس که فاز اول آن در دهه فجر سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید، در صورت حمایت مسئولین فاز دوم آن نیز که شامل موزه‌آرایی است تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ - 19July 2018

ضروریت حمایت شورای شهر شیراز از تکمیل پروژه موزه دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، امروز (پنج‌شنبه) در جلسه کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز، با بیان این‌که استان فارس نقش ویژه و شایسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشته و جزو استان‌های برتر از نظر حضور رزمندگان و یگان‌های نظامی در جبهه است، اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس که فاز اول آن در دهه فجر سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید، در صورت حمایت مسئولین فاز دوم آن نیز که شامل موزه‌آرایی است تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر شیراز در گذشته همکاری شایسته‌ای در راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان داشته‌اند که انتظار می‌رود شورای پنجم نیز در جهت تملک مغازه‌ها، خانه‌ها و زمین اطراف مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همکاری شایسته داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس در مکانی قرار گرفته که مسیر ورودی گردشگران و مسافران از طرف فرودگاه شیراز است و در صورت حمایت و تکمیل این مرکز، می‌تواند مقصد گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس آمادگی لازم جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در ایام‌های مختلف را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را دارد که با همجواری این مرکز با حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) و اماکن تاریخی، می‌تواند مکانی در جهت بازدید گردشگران قرار بگیرد.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌تواند سبب جذب گردشگران شود

در ادامه این جلسه، «عبدالرزاق موسوی» رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی واملاک شورای شهر شیراز، بر شناسایی استاندارد‌های استقرار مکان‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی در این شهر تاکید و اظهار داشت: هم‌اندیشی در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس در دستور کار قرار گرفته است؛ زیرا اعتقاد داریم که این مرکز می‌تواند سبب جذب گردشگران ملی و خارجی شود.

وی با اشاره به حضور همه اقوام در هشت سال دفاع مقدس، گفت: باید به موزه جنبه ملی و عمومی دهیم و نباید محتوای موزه یک بعدی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از تشکیل کارگروه مشترک بین معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه ۲ شیراز و  اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس خبر داد و گفت: مقرر شد تا در مدت یک ماه، نتیجه حاصل برای بررسی به کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز ارائه شود.

ضرورت نگاه ویژه به محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس

همچنین در ادامه این جلسه، «سولماز دهقانی» عضو دیگر شورای شهر شیراز نیز اظهار داشت: بودجه اختصاصی برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس در کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز در نظر گرفته شده است؛ زیرا باید به محتوای این مرکز نگاه ویژه شود.

وی خواستار برگزاری فراخوان ملی و استفاده از ظرفیت هنرمندان کشور برای ساخت المان‌هایی با موضوع دفاع، ایثار و شهادت شد و خاطرنشان کرد: با ایجاد یک میدان‌گاه برای بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس، می‌توانیم در ایجاد وحدت اجتماعی و همراه کردن مردم در این مناسبت‌ها گامی موثر برداریم.

ضرورن توجه به بحث نرم‌افزاری مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس

«سیروس پاک فطرت» یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه اظهار داشت: کلانشهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و سابقه حضور و موفقیت در دفاع مقدس، نیازمند مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است، تا آیندگان بتوانند ایثار و شهادت گذشتگان را به نظاره بنشینند.

وی افزود: فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس که شامل بخش سخت افزاری این مجموعه از قبیل: تامین زمین و ساخت موزه است، در ادوار گذشته اجرایی شده و هم‌اکنون بحث نرم‌افزاری آن، از جمله تجهیز گالری‌های موزه و استفاده بهینه از این مکان مدنظر است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خواستار تشکیل کارگروه مشترک بین معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، شهرداری منطقه ۲ و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به منظور هم‌اندیشی، همسویی و همراهی برای تحقق اهداف و اجرای برنامه‌ها شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار