درخواست تحکم‌آمیز ترامپ از اردوغان برای آزادی «کشیش آمریکایی»

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پس از اعلام حکم دادگاه ترکیه‌ای برای ادامه حضور «اندرو برونسون» کشیش آمریکایی در زندان، در توئیتی تند علیه آنکارا خواستار آزادی این آمریکایی شد.
کد خبر: ۳۰۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ - 19July 2018

درخواست تحکم‌آمیز ترامپ از اردوغان برای آزادی «کشیش آمریکایی»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، با گذشت حدود ۲ سال از زندانی شدن یک آمریکایی در ترکیه به اتهام تروریستی، رئیس‌جمهور آمریکا ادامه حبس این فرد را «یک رسوایی و فضاحت کامل» برای ترکیه خواند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا صبح روز پنجشنبه در توئیتر خود به حکم اخیر دادگاه ترکیه‌ای علیه یک تبعه آمریکایی که به اتهام دست داشتن در اقدام تروریستی حدود 2 سال در این کشور بازداشت شده است، واکنش نشان داد.

وی نوشت: «یک رسوایی و فضاحت کامل برای ترکیه است که اندرو برونسون، یک کشیش محترم را از زندان آزاد نمی‌کند. او مدت خیلی زیادی گروگان بوده است. رجب طیب اردوغان باید برای آزادی این شوهر و پدر فوق العاده مسیحی کاری بکند. او کار اشتباهی نکرده و خانواده‌اش به وی نیاز دارند».

توئیت تحکم‌آمیز ترامپ خطاب به ترکیه، ساعاتی پس از اعلام حکم دادگاهی در این کشور برای ادامه زندانی بودن این تبعه آمریکایی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برونسون که اداره یک کلیسای پروتستان در شهر ازمیر ترکیه را برعهده داشت، اکتبر سال ۲۰۱۶ به اتهام دست داشتن در اقدام تروریستی بازداشت شد و روند دادگاه او تا به امروز همچنان ادامه دارد.

این سومین بار است که دادگاه ترکیه‌ای درخواست این آمریکایی برای آزادی را رد کرد و قاضی ۱۲ اکتبر را به عنوان تاریخ بعدی جلسه دادگاه اعلام کرد.

دولت آمریکا از زمان دستگیری این تبعه خود، بار‌ها از ترکیه آزادی وی را خواستار شده است و ادامه حبس او در زندان، به یکی از موارد تنش در روابط دو کشور تبدیل شده است.

از جمله موارد دیگر تنش‌زا در روابط آمریکا و ترکیه، بی‌توجهی واشنگتن به درخواست‌های آنکارا برای استرداد «فتح الله گولن» واعظ ترکیه‌ای و اپوزیسیون ساکن آمریکا است؛ کسی که به گفته مقام‌های ترکیه عامل اصلی کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ بود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار