واکنش جهاد و حماس به قانون نژادپرستانه «دولت یهود»

سخنگوی جنبش حماس تصویب قانون نژادپرستانه دولت یهود را تصمیمی خطرناک برای هدف قراردادن موجودیت فلسطین دانست.
کد خبر: ۳۰۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹ - 19July 2018

واکنش جهاد و حماس به قانون نژادپرستانه «دولت یهود»به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پارلمان رژیم صهیونیستی بامداد امروز بعد از هفت سال قانون جنجال‌برانگیز موسوم به «دولت یهود» را تصویب کرد که فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی آن را نژادپرستانه و مقدمه‌ای برای آپارتاید دانستند.

62 نماینده از مجموع 120 نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی به این پیش‌نویس قانون رأی مثبت و 55 نماینده رأی مخالف و دو نماینده نیز رأی ممتنع دادند.

واکنش جهاد و حماس به قانون نژادپرستانه دولت یهود

به گزارش فلسطین الیوم، "یوسف الحساینه" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنجشنبه گفت که قانون دولت یهود که کنست رژیم صهیونیستی آن را تصویب کرده، سرشار از نژادپرستی و تنفر است.

وی افزود: این قانون ثابت می‌کند که دیگر شکی نیست که اسرائیل به راه خود برای از بین بردن موجودیت فلسطین در سرزمین‌‌های اشغالی سال 1948 میلادی ادامه خواهد داد، کما اینکه این قانون زمینه‌سازی برای مصادره بخش‌های بیشتری از کرانه باختری و الحاق آن به شهرک‌های صهیونیست‌نشین است.

این رهبر جهاد اسلامی فلسطین گفت: در صورت اجرای این قانون، ما وارد مرحله جدیدی از کوچاندن اجباری هموطنان فلسطینی خود در قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی خواهیم شد و مقابله با این طرح جنایتکارانه و خطرناک نیاز به یکپارچه شدن تلاش‌های ملی و منطقه‌ای دارد.

الحساینه، این قانون را از جمله خطرناک‌ترین قوانینی دانست که کنست رژیم صهیونیستی طی سالیان اخیر آن را به‌تصویب رسانده است، زیرا این قانون نژادپرستانه به برتری یهود و اعطای امتیازات بیشتر به آن‌ها کمک می‌کند و این در حالی است که اعراب که صاحبان حقیقی فلسطین هستند، شهروند درجه 2 تلقی می‌شوند.

از سوی دیگر «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تصویب قانون دولت یهود توسط کنست رژیم صهیونیستی را مشروعیت‌بخشی رسمی به نژادپرستی اسرائیل و تصمیمی خطرناک برای هدف قرار دادن موجودیت فلسطین و حق تاریخی آن در سرزمین خود و سرقت آشکار منابع و امکانات فلسطین دانست.

برهوم افزود: اگر سکوت منطقه‌ای و بین‌المللی در قبال جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و تجاوزهایش نبود و اگر حمایت نامحدود آمریکا از نژادپرستی رژیم صهیونیستی نبود، این قوانین و تصمیمات نژادپرستانه تصویب نمی‌شد.

سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که این تصمیمات و قوانین باطل هرگز اجرایی نخواهند شد و چیزی از حقیقت را تغییر نخواهند داد و ملت فلسطین صاحبان سرزمین فلسطین باقی خواهند ماند.

وی افزود: این سیاست‌های خطرناک اسرائیل نیازمند وحدت، قدرت، و انسجام اقشار مختلف ملت فلسطین و توافق فوری بر سر یک استراتژی ملی که به‌وسیله آن از ملت فلسطین محافظت و از حقوق و منابع آن‌ها حمایت کنیم، است.

برهوم از کشورهای عربی و اسلامی و جامعه جهانی خواست که برای جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی تلاش و تصمیماتی بازدارنده در برابر این رژیم اتخاذ کنند.

1 شهید و 3 زخمی در حمله جنگنده‌های اسرائیل به شرق رفح

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت در غزه گفت که در پی حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شماری از جوانان در شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه، یک تن شهید و 3 نفر نیز زخمی شدند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که جنگنده‌های این رژیم گروهی از جوانان فلسطینی را که در حال پرتاب بالن‌های آتشین در جنوب نوار غزه بودند، هدف قرار دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار