با حضور کاروان خدام رضوی صورت پذیرفت؛

وحدت و اتحاد شیعه و سنی در نقطه مرزی در زیر سایه پرچم رضوی

کاروان حامل پرچم حرم مطهر ثامن الحجج(علیه السلام) در روستای آبگرم بخش گزیک حضور یافت و در این مراسم به وحدت هر چه بیشتر و دوری از تفرقه میان مذاهب اسلامی و علی الخصوص شیعه و سنی تاکید شد.
کد خبر: ۳۰۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ - 20July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، کاروان زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی پرچم متبرک گنبد منور رضوی را به روستای «آبگرم» از توابع شهرستان «درمیان» برد.

خادمان حرم رضوی بعد از گذشت از شهرهای «قاین»، «زیرکوه» و «درمیان» به نقطه مرزی بخش گزیک رسیدند و این منطقه به عطر خوش حریم رضوی معطر شد.

این روستا از مناطق اهل تسنن خراسان جنوبی است که اکثریت اهالی آن را سادات موسوی تشکیل می دهند؛ همچنین وجود بقعه ای منسوب به اولاد امام موسی کاظم(ع) از ویژگی های دیگر این روستا به شمار می رود.

وحدت و اتحاد شیعه و سنی در نقطه مرزی در زیر سایه پرچم رضوی

در ابتدای مراسم استقبال از پرچم متبرک و خدام حامل پرچم رضوی توسط بزرگان و علمای روستا صورت پذیرفت و کاروان با زمزمه سرود رضوی در امامزاده سید ابراهیم الرضا(علیه السلام) روستا حضور یافت.

کاروان حامل پرچم ثامن الحجج(علیه السلام) بعد از استقبال مردم اهل سنت روستای آبگرم که با شور و شوق خاصی همراه بود به زیارت امامزاده «سید ابراهیم الرضا(علیه السلام)»، برادر زاده امام هشتم رفتند.

خادمان حرم رضوی با خواندن صلوات خاصه و مداحی و مرثیه سرایی در وصف امام رضا(علیه السلام) دل های عاشقان را امام رضایی کردند.

وحدت و اتحاد شیعه و سنی در نقطه مرزی در زیر سایه پرچم رضوی

در ادامه مولوی «سید مومن موسوی» امام جمعه اهل سنت روستای «نصرالدین» ضمن اشاره به ارادت اهالی روستا به اهل بیت(علیه السلام) و سیادت آن ها خواستار وحدت هر چه بیشتر و دوری از تفرقه میان مذاهب اسلامی و علی الخصوص شیعه و سنی گردید.

وحدت و اتحاد شیعه و سنی در نقطه مرزی در زیر سایه پرچم رضوی

همچنین حجت الاسلام «سید علی اسدی» مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید نیز ضمن اشاره به فضائل اهل بیت(علیه السلام) قرآن را به عنوان مرجع و محور وحدت در جامعه اسلامی مطرح نمود و تمسک به آن را راه حل مقابله با دسیسه تفرقه میان فرق اسلامی دانست.

در پایان علمای جمع به گفت‌وگوی صمیمی پرداختند و بر ضرورت تداوم چنین جلساتی تاکید شد و مدال افتخار رضوی نیز به مولوی سید مومن موسوی اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها