نشریه سوئیسی:

اسرائیلی‌ها هم بشار اسد را پیروز جنگ سوریه می‌دانند

یک نشریه سوئیسی در گزارشی نوشت که اسرائیلی‌ها هم مثل غربی‌ها، بشار اسد را پیروز جنگ سوریه می‌دانند.
کد خبر: ۳۰۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ - 20July 2018

اسرائیلی‌ها هم بشار اسد را پیروز جنگ سوریه می‌دانندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نشریه «نویه زوریشر سایتونگ» سوئیس در گزارشی نوشت: روز یکشنبه، دولت سوریه حملات خود را به استان «قنیطره» واقع در جنوب غربی کشور و در نزدیکی ارتفاعات «جولان» اشغال شده توسط اسرائیل، تشدید کرد. رسانه‌های نزدیک به دولت گزارش کردند در عرض چند ساعت، نیرو‌های ارتش موفق به تسخیر روستای «مشاره» شدند. این روستا که در شمال مرکز استان قنیطره واقع شده، تنها چهار کیلومتر با منطقه غیرنظامی شده در ارتفاعات جولان فاصله دارد که از سال ١٩٧٤ تحت نظارت نیرو‌های سازمان ملل می‌باشد.

در این گزارش آمده است: با حمله به قنیطره، رژیم «بشار اسد» به طور خطرناکی به اسرائیل نزدیک می‌شود.

گزارش فوق افزود: اسراییلی‌ها مانند بسیاری دیگر از کشور‌های غربی، باور دارند که بشار اسد پیروز این جنگ است. استراتژی این کشور‌ها به طور کامل بر خارج کردن ایران و شبه نظامیان تحت الحمایه آن از سوریه، متمرکز شده است. نتانیاهو تلاش دارد روس‌ها را نیز با خود همراه کند. هفته گذشته او برای بار سوم به منظور مذاکره با رئیس جمهور «ولادیمیر پوتین» به مسکو سفر کرد. نتانیاهو گفت: یکی از موضوعات مورد بحث، عملیات نظامی اسرائیل در سوریه بود.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های اسرائیلی مدعی شده‌اند که روس‌ها تضمین کرده‌اند که ایرانی‌ها و متحدان آن‌ها از مواضع خود در فاصله ۱۰ کیلومتری مرز اسرائیل عقب نشینی کنند.

نشریه سوئیسی می‌نویسد: شلومو بولت از انجمن سوریه و آمریکا یکشنبه در روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نوشت، پوتین همه کاری به جز دور کردن ایران از مرز اسرائیل انجام داده است. برعکس، روسیه بود که ایرانیان را قادر ساخت به مرز اسرائیل دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار