امام جمعه زنجان:

آمریکا در تحقق معامله قرن شکست خواهد خورد

امام جمعه زنجان با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، آمریکا تلاش دارد که معامله قرن را عملی سازد، افزود: همانطور که رهبری هم فرمودند، هرگز این اتفاق عملی نخواهد شد و دشمن در این توطئه هم شکست خواهد خورد‌.
کد خبر: ۳۰۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ - 20July 2018

آمریکا در تحقق معامله قرن شکست خواهد خوردبه گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با اشاره به قرار گرفتن در هفته با سعادت و مبارک کرامت اظهار کرد: در این دهه ولادت دو بزرگوار حضرت معصومه (سلام الله علیه) و حضرت امام رضا (ع) قرار گرفته کسانی که برای این کشور برکت و سعادت را ارمغان آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در این هفته ولادت با سعادت ولی نعمت بزرگمان قرار گرفته است، افزود: امام رضا (ع) موجب برکت برای ملت ایران است.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) از علوم و فضایل بیشتری برخوردار هستند و توصیه شده است که باید از رهنمود آنها بهره گرفته و از رهنمودهای آنها بهره بگیریم، تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) حجت خداوند بر روی زمین هستند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره سالروز گرامیداشت احمدبن موسی برادر امام رضا (علیه‌السلام) اشاره کرد و گفت: بعد از اعطای مقام ولایت عهدی به امام رضا شوقی در میان فرزندان ائمه معصومین ایجاد شد و آنها به سوی ایران حرکت کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه پس از حرکت فرزندان و اولاد ائمه معصومین بنی العباس با توطئه آنها را به شهادت رساندند، گفت: بسیاری از فرزندان امام معصومین به شهادت رسیدند که بیش از 9 هزار تن از فرزندان ائمه معصومین(ع)  و امامزادگان در کشورمان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه چهارشنبه سالروز ولادت با سعادت امام رضا (علیه‌السلام) است، این روز را به همه شیعیان ‌و پیروان آن امام بزرگوار تبریک گفت.

آیت‌الله خاتمی به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون در کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: آمریکایی‌ها در کشورمان سه حقوق می‌گرفتند که یکی از آنها حق زندگی در بین وحوش بود.

وی با بیان اینکه آنها اگر در کشورمان جرمی را مرتکب می شوند دادگستری کشورمان صلاحیت رسیدگی به جرم و جنایات آنها را نداشت، اظهار کرد: اگر یک آمریکایی در کشورمان جرمی را مرتکب می‌شد باید در آمریکا و توسط دادگستری آنها مورد محاکمه قرار می‌گرفت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه پس از این اقدام امام خمینی (ره) بیانیه‌ای در مورد این قانون منتشر و نسبت به آن اعتراض کردند، افزود: همین امر موجب شد تا امام دستگیر و تبعید شود.

وی به سالروز عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: پس از آنکه ایران قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت آمریکا، صدام و منافقین را تحریک و آنها به خیال اینکه ایران ضعیف شده عملیات علیه کشورمان آغاز شد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه عملیات از خرمشهر با شکست مواجه و از غرب نیز هزاران منافق علیه کشورمان عملیات خود را آغاز و تا نزدیکی‌های کرمانشاه وارد کشورمان شدند، تصریح کرد: در تنگه مرصاد منافقین زمین‌گیر شدند و با مقاومت حزب الله و مردم و نیروهای نظامی کشورمان با شکست مواجه شدند.

امام جمعه زنجان به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران حج اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم حج اتحاد و ارتباط مسلمانان جهان و همان شکل‌گیری امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، آمریکا تلاش دارد که معامله قرن را عملی سازد، افزود: همانطور که رهبر معظم هم فرمودند، هرگز این اتفاق عملی نخواهد شد و دشمن در این توطئه هم شکست خواهد خورد‌.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمن اشاره کرد و گفت: در دیدار رهبری با هیأت دولت خطوط کلی نظام  نقشه کلی ترسیم شد تا بتوانیم از مشکلات به راحتی عبور کنیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امروز به فرموده رهبری جنگ، جنگ اراده است، افزود: رهبری فرمودند که باید با روحیه قوی، ایمان و اراده و روحیه انقلابی از مشکلات عبور کنیم و این امر با تلاش دولت و همراهی مردم و روزنامه و رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی محقق خواهد و باید همه در این زمینه تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار