آیت‌الله علم‌الهدی:

مفسد اقتصادی ستون پنجم دشمن است/ دولت در تغییر کابینه به ظرفیت نخبگان توجه کند

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مفسد اقتصادی ستون پنجم دشمن است، گفت: دولت در تغییر کابینه به ظرفیت نخبگان توجه کند.
کد خبر: ۳۰۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ - 20July 2018

مفسد اقتصادی ستون پنجم دشمن است/ دولت در تغییر کابینه به ظرفیت نخبگان توجه کندبه گزارش دفاع پرس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی در ادامه مبحث شیطان‌شناسی گفت: جامعه دینی همواره در یک قطب‌بندی حزب‌الله و حزب‌الشیطان قرار دارد.

وی با بیان اینکه صحبت امروز درباره برخورد شیطان با حزب‌الله است، افزود: وقتی حزب‌الله در برابر حزب‌الشیطان قرار گرفت و این دو در تعارض و تقابل یکدیگر قرار گرفتند، مسلماً  شیطان برای براندازی حزب‌الله فعالیت می‌کند.

امام  جمعه مشهد با اشاره به سوره مائده ادامه داد: شیطان دنبال این است که عداوت را بین شما ایجاد کند؛ یعنی دنبال برهم زدن انسجام حزب‌الله با ایجاد عداوت و بغض بین افراد حزب‌الله است و اگر این‌ها باهم عداوت و بغض پیدا کردند، این انسجام از بین رفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع) و فرزندان حضرت آدم(ع) بیان کرد: مشکل از آنجا به وجود آمد که شیطان ارتباط حضرت یوسف(ع) با برادرانش را عوض کرد، همچنین ذات مقدس پروردگار وقتی جریان حضرت آدم(ع) را بیان می‌کند، این نکته استخراج می‌شود که شیطان دنبال بر هم زدن ارتباط بنده‌های خداست و ابزاری که در این کار به دست می‌گیرد، حسادت و رقابت است.

وی با تأکید بر اینکه مسئله رقابت در بین افراد یک ابزار شیطانی است، اضافه کرد: در جریان فرزندان حضرت آدم(ع) یکی قربانی‌اش قبول شد و دیگری قبول نشد، با کدام دشمنی این اولین موردی بوده که شیطان برای به هم زدن حزب‌الله ایجاد حسادت و بغض کرد که با این حسادت و عداوت، قابیل، هابیل را کشت، اما هابیل درصدد کشتن برادر خود نمی‌آمد.

امام  جمعه مشهد با اشاره به اهمیت و ویژه بودن ماه ذیقعده به خاطر مناسباتی مانند ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) افزود: دهه اول ماه را بر حسب برنامه‌ریزی دهه کرامت اعلام کردند که این دهه مخصوصاً به وسیله آستان قدس برنامه‌های ارزشمندی  در خط جهانی‌سازی امام رضا(ع) و توسعه سراسری شخصیت و عظمت امام هشتم در تمام بلاد و حتی روستاهای کشور و در چندین کشور داشته است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی ارزشمند این آستان مقدس، در بین برنامه‌ها یک برنامه فرهنگی قابل توجه که مقام زن از دید اسلام را جهانی می‌کند و شخصت زن در اسلام را نشان می‌دهد، مسئله جایزه جهانی گوهرشاد است، برای مثال یک خانم که  به کامرون رفته و 6 درصد از مردم آفریقایی بیگانه و شیعه را در جریان ثروت قرار داده است.

آیت‌الله علم‌الهدی درباره اقدامات اقتصادی آستان قدس بیان کرد: نتیجه اجرای منشور مقام معظم رهبری در آستان قدس ایجاد بیش از 2 هزار شغل در این موقعیت خاص معیشتی شده است و محرومیت‌زدایی آستان قدس نه تنها در این استان که در سراسر کشور و اخیراً طی اقداماتی برای شیعیان دنیا آغاز شده که نمودارهایش فوق‌العاده قابل توجه است.

وی با بیان اینکه آستان قدس از مدیریت حرم به مدیریت عظیم محرومیت‌زدایی و اشتغال در همه کشور تبدیل شده است، ادامه داد:  چه خوب است که مسؤولان حرکات و برنامه‌های آستان قدس را هم در اشتغال‌زایی و هم در فقرزدایی الگوی عملیاتی قرار دهند، چراکه آستان قدس در یک پهنه محدود اقتصادی دست به این حرکت بزرگ  زد و در عین مشکلات اقتصادی موفق هم شد.

امام جمعه مشهد درباره انجام اقدامات مشابه آستان قدس در پهنه دارایی‌های کشور اظهار کرد: برای بهبود اقتصاد مردم این بهتر است تا اینکه چشم به غرب بدوزیم و ببینیم کی تحریم‌ها را برمی‌دارند تا بعد برای اقتصاد چاره اندیشی کنیم، 5 سال صبر کردیم و آخر این آقایانی که فکر می‌کردند حتی آب خوردنمان به غرب بستگی دارد فهمیدند خودمان باید مشکلاتمان را حل کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در قرآن آمده است اموالتان را که باعث پایداری زندگی شماست به دست سفیهان ندهید و این‌ها برنامه‌ریز شما نباشند، اضافه کرد: اگر در یک روستا یا در حاشیه شهری، مسلمانی و خانواده‌ای در اولویت زندگی خود لنگ باشد، بخاطر مدیریت نااهلانه است.

وی تأکید کرد: مدیریتی که در فاصله 3 ماه یک آدم از دلش 2 تن سکه استخراج کند و این ارزهای فراوان به دست بیگانگان برسد یا یک مدیریت خائنانه است یا سفیهانه.

آیت‌الله علم‌الهدی تذکر داد: دل انسان کباب می‌شود وقتی یک بانوی فقیر و پریشان می‌گوید که فرزند دو ساله‌اش مزه گیلاس را تا به حال نچشیده، آن وقت بر حسب آنچه خود آن آقا گفته 30 میلیون دلار کشور به فردی داده می‌شود که میوه خارجی وارد مملکت کند، مگر این فقیر پول میوه خارجی دارد، با اینکه این 30 میلیون دلار مال خود اوست.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه خودشان متوجه شدند باید این مدیریت و تیم اقتصادی را عوض کنند، خاطرنشان کرد: این فحش‌هایی که شما در فضای مجازی می‌دهید جواب این سخنان من نیست، اگر جواب من فحش در فضای مجازی است، به فرزندانم نگویید، به خود من بگویید.

وی با بیان اینکه اگر که بنا است کابینه تغییر کند، کابینه جدید باید سه ویژگی داشته باشد ادامه داد: اول اینکه از ظرفیت‌های تمام جناح‌ها  تمام انسان های نخبه استفاده کرده و روی قدرت یک جناح تکیه نکنید،  دوم اینکه کسانی را بیاورید که بدانند آمریکا و اروپا با ما دشمنند و مثل یک سرباز در جنگ اقتصادی عمل کرده و با تکیه بر توان داخلی برنامه های خود را پیش ببرند و خصوصیت سوم این باشد که در حل مشکلات ببینند ما چه داریم.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان با تأکید بر اینکه باید دشمن را ناامید کنیم نه خودمان را، بیان کرد: مردم گمان می‌کردند اگر آن دو تن سکه برگردد مشکل حل می‌شود اما خبری نشد، مفسد اقتصادی ستون پنجم دشمن است و آدمی که در اقتصاد اخلال ایجاد کند در هر کشوری او را محاکمه صحرایی می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار