امام جمعه بیرجند:

بلای جان جامعه دانشمندان بی‌ایمان هستند

امام جمعه بیرجند بلای جان جامعه را دانشمندان بی‌ایمان دانست و گفت: زمانی که ایمان بر علم بتابد همانند نور می‌شود و همه می‌توانند به کمال و کرامت برسند.
کد خبر: ۳۰۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ - 20July 2018

بلای جان جامعه دانشمندان بی‌ایمان هستندبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت رضا(ع) با بیان اینکه متقی‌ترین انسان‌ها «اکرمکم عندالله» است، اظهار داشت: تقوای الهی ذخیره واقعی انسان است.

وی با بیان اینکه انبیای الهی بر توحید در عبادت یا همان توحید عمل تأکید زیادی کردند، بیان کرد: همه حرف‌ها و بازتاب‌ها را باید در اینجا جستجو کرد.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه باید استعدادهای انسانی انسان ظهور کند تا انسان شود، اضافه کرد: یکی از جاذبه‌های معنوی که برای انسان خارج از انگیزه‌های حیوانی برشمردند عشق و علاقه انسان به زیبایی‌ها است و این زیباطلبی همواره همراه بشر است.

عبادی اعلام کرد: اگر همه اشیاء را در تاریکی ببریم سیاه محض هستند و هیچ چیزی از خود ندارند، بنابراین تمام این زیبایی‌هایی که جاذبه معنوی بشر است و از رنگ‌ها شروع می‌شود همه از نور ظهور می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان در ظلمت جهل، کفر نفاق و انواع و اقسام ابهامات و شک و تردیدها قرار بگیرد، این انسان هیچ چیزش زیبا نیست، ادامه داد: انسان وقتی زیبا می‌شود که از نور ایمانی که بر او می‌تابد بهره ببرد.

امام جمعه بیرجند تبیین کرد: انسان به آن اندازه از صفات و کمالات بهره خواهد برد که در مقابل شعاع ایمان از نور اسماء حسنی الهی بهره‌مند شود و الا ظلمات است.

عبادی با یادآوری اینکه انسان تنها در چارچوب چند مسئله زندگی محدود است و هرگاه کمبود دارد فریاد می‌زند، مطرح کرد: اگر نور ایمان بر فقر بتابد این‌قدر زیبا می‌شود که زیباتر از آن دیده نمی‌شود، بنابراین برخی اشتباه نکنند این طرفداری از فقر است، بلکه این طرفداری از کرامت انسانی است.

وی با بیان اینکه ابوذر چهره‌اش در مقابل پول زرد نمی‌شد، اعلام کرد: انسان اگر غنی شود و دستش باز شود از خودش چه ادعاهایی که در‌نمی‌آورد، متأسفانه در مقابل خدا هم اظهارنظر می‌کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اگر ایمان به‌ صورت بتابد زیبا می‌شود، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم کلید رمز آن این مؤلفه‌ها است و اگر از این راه مشکلات را حل نکنیم هرگز حل نخواهد شد.

عبادی با بیان اینکه در برخی از روایات و احادیث از علم به‌ عنوان نور و در برخی به‌ عنوان حجاب تعبیر می‌شود، افزود: اگر بر علم نور ایمان بتابد عالمانی همچون شهید مطهری تربیت می‌شوند.

وی، بلای جان جامعه را دانشمندان بی‌ایمان دانست و بیان داشت: زمانی که ایمان بر علم بتابد همانند نور می‌شود و همه می‌توانند به کمال و کرامت برسند.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه باید فکر کنیم که مشکل کجاست؟ اضافه کرد: مشکل از کار خودمان است و اگر آن را حل نکنیم از هیچ راهی خل نخواهد شد، بنابراین حل مشکلات نیازمند تفکر است.

عبادی در پایان اعلام کرد: خداوند رمزها و گنج‌های زیادی را به انسان عطا کرده که استفاده درست از این گنج‌ها نیازمند مرد میدان عمل است که از آن استفاده کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار