امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد؛

لزوم تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای عبور از مشکلات اقتصادی

امام جمعه موقت قزوین گفت: انسجام و تکیه بر توانمندی‌های داخلی بهترین گزینه برای عبور از مشکلات اقتصادی است.
کد خبر: ۳۰۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ - 20July 2018

لزوم تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای عبور از مشکلات اقتصادیبه گزارش دفاع پرس از قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین در مسجدالنبی این شهر اظهار داشت: تقوا مسیر رسید به رشد و کمال بشر است.

وی با اشاره به تهدیدات دشمنان در حوزه‌های مختلف به خصوص در مسائل اقتصادی یادآور شد: انسجام و تکیه بر توانمندی‌های داخلی می‌تواند بهترین گزینه برای عبور از برون‌رفت مسائل و مشکلات اقتصادی باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه شهر قزوین ضمن اشاره به آیات قرآن کریم و همچنین تاکید خداوند در قرآن بر مبارزه با ظالمان و دشمنان یادآور شد: افرادی که می‌گویند چرا باید شعار مرگ بر آمریکا یا مرگ بر اسرائیل را سر داد باید بدانند که پاسخ آنها به روشنی در قرآن یافت می‌شود چراکه آمریکا و اسرائیل نه تنها دشمنان ملت ایران بلکه دشمنان اسلام هستند.

قابل یادآور شد: امروز مهم‌ترین دشمنان اسلام علیه آمریکا و اسرائیل کمر بستند تا با ضربه‌های اقتصادی دشمنی خود را محقق کنند و همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کارگزاران حج فرمودند امروز طرح شیطانی به نام معامله بزرگ قرن بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به خصوص رژیم آل‌سعود در دست انجام است که به حول و قوه الهی و همچنین مدد محور مقاومت به ثمر نخواهد نشست.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: اگر بیت‌المال به مسئولی سپرده می‌شود حق ندارد آن را به هم حزبی، دوست و قوم و خویش و همفکران خود بدهد و آن را تاراج کند ولی متاسفانه هیچ واکنشی از نمایندگان مجلس به مشکلات نمی‌بینیم.

قابل اضافه کرد: مقام معظم رهبری اخیرا در دیداری که با هیئت دولت داشتند نیز نکته مهمی به خصوص ترسیم نقشه راه اقتصادی را مطرح کردند که این نقشه راه اقتصادی می‌تواند به مقابله اصولی با جنگ اقتصادی دشمن کمک کرده و ثبات بازار را رقم بزنند چراکه به قول معظم له جنگ اقتصادی کنونی جنگ اراده‌هاست و اگر در آن اراده‌ای در کار نباشد مانند موضوعات دیگر کار مطلوبی صورت نخواهد گرفت.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید امروز با جلب توجه مردم و همچنین استفاده از ظرفیت‌های آنها بخش خصوصی را برای حرکت دادن چرخ‌های اقتصادی و همچنین اشتغال در جامعه فعال کنیم چراکه برخورد قاطع با قاچاقچیان و متخلفان اقتصادی می‌تواند گشایش عظیمی را در این حوزه ایجاد کند که اینها همه مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

خطیب نماز جمعه این هفته شهر قزوین یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که مخالف مذاکره با غرب نیستند اما این مذاکره به نتیجه نخواهد رسید چراکه خود رهبری می فرمایند مذاکره با غرب نباید با اقتصاد و مردم گره بخورد تا این که چند سال منتظر نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها بمانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار