آیت‌الله حسینی همدانی:

استفاده صحیح از منابع داخلی در مقابل فشار اقتصادی دشمن به کارمان می‌آید

امام‌ جمعه کرج گفت: استفاده صحیح از منابع داخلی کشور و حفظ آن برای برون‌رفت از فشار اقتصادی دشمن به کمک ملت ما خواهد آمد.
کد خبر: ۳۰۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳ - 20July 2018

استفاده صحیح از منابع داخلی در مقابل فشار اقتصادی دشمن به کارمان می‌آیدبه گزارش دفاع پرس از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج در جمع نمازگزاران گفت: ولایت‌فقیه هرگز اجازه نخواهد داد که کشور، تحت سلطه استعمارگران قرار بگیرد و این مردم نیز هرگز زیر بار یوغ استکبار نخواهند رفت و تمام این‌ها معنی امنیت است.

وی با بیان اینکه رهبری هرگز اجازه نخواهند داد که کشور و دستاوردهای آن مورد طمع مخالفین و بدخواهان قرار بگیرد، اظهار کرد: امروز کینه‌ها به‌ صورت مدرن در جامعه بیان می‌شود، مخالفان و منافقین در فضاهای مجازی و رسانه‌ای تلاش می‌کنند با هر ترفندی آبروی ایران را زیر سؤال ببرند، داشته‌های مردم را به سخره بگیرند و از تنگناها برای مطامع خود دستاویز بسازند.

امام‌ جمعه کرج ادامه داد: این اولین بار نیست که دشمن فشارهای خود را به کار می‌گیرد تا مردم را به ستوه بیاورد، ما استقامت و ایثار را در همین تنگناها آموخته‌ایم و این بار نیز استفاده صحیح از منابع داخلی کشور و حفظ آن برای برون‌رفت از فشار به کمک ملت ما خواهد آمد.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه دشمن همواره در حال دسیسه‌چینی برای ضربه زدن به کشور ما است، اظهار کرد: توطئه بدخواهان و دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی ما در طول تاریخ انقلاب در بخش‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هرگز قطع نشد و در تمام مقاطع حساس این مقام معظم رهبری بودند که با تدابیر و اندیشه‌های عمیق خود دسیسه‌های دشمن را مهار کرده و نقشه‌ها را نقش بر آب کردند.

وی افزود: در ایران اسلامی اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی زیر بار ظلم قرار گیرد، چراکه سلطه ظلم در سطح جامعه، نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت و ارزش‌های انقلابی ما با این مسئله به شدت مغایرت دارد.

امام جمعه کرج در ادامه اهداف شوم دشمن در رابطه با تشدید تحریم‌ها را یادآوری کرد و گفت: دشمن با اجرای تحریم‌های جدید قصد دارد، افکار عمومی را شرطی‌سازی کند، البته متأسفانه در داخل کشور نیز مزدورانی هستند که طبق دستور آن‌ها عمل کنند و مردم را می‌ترسانند که اگر تحریم‌ها علیه ایران اعمال شود چه و چه‌ها که نخواهد شد، این افراد مصداق کسانی هستند که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم دشمن اهداف خود را به آسانی پیش ببرد، تصریح کرد: در حال حاضر اگر میان دستگاه‌های اجرایی کشور، مسؤولی به‌ دور از صداقت رفتار و عمل کند باید برکنار شود، چراکه مردم را ناامیدی می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا باید این را بداند که ایران هرگز تسلیم نمی‌شود، اگرچه دشمنان می‌خواهند اقتصاد ما را تضعیف کنند، اما راهکار آن در این برهه از هجمه وارد آمده توسط دشمن، صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع است، همچنین باید بدانیم که امروز هر اندازه که می‌توانیم باید به تولید داخلی کمک کنیم و دولت هم باید اقدامات لازم را برای مقدمه این کار آغاز کند تا مردم تشویق و ترغیب شوند.

امام‌ جمعه کرج با بیان اینکه دولت باید بخش اقتصادی کشوری را جدی بگیرد و با دقت بیشتری به نظارت‌های بازار ورود کند، گفت: این نظارت‌ها باید دوچندان شود تا اعتماد عمومی شکل گیرد، همچنین طبق توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی اصحاب رسانه نیز موظف هستند به‌ دور از سلیقه شخصی به فرهنگ‌سازی و انتقاد سازنده بپردازند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه مردم از برخی از مدیران دستگاه‌ها شکایت می‌کنند و می‌گویند که برخی مدیران با ارباب‌رجوع و حتی کارکنانشان بدرفتاری دارند، اضافه کرد: اگر در میز خطابه نماز جمعه نام آن دستگاه آورده شود، آن مسؤول ناراحت نشود چراکه سعی داریم به‌ این‌ ترتیب به بهبود شرایط جامعه کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر جایگاه خود را مدیون رأی مردم هستند، بیان کرد: این افراد نباید اجازه دهند که مردم نسبت به شورای شهر دلسر و ناامید شوند، چراکه موظف هستند به مطالبات مردم رسیدگی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار