مراسم هفتمین سالگرد شهدای اطلاعات عملیات سپاه قم برگزار شد+ تصاویر

مراسم هفتمین سالگرد شهدای اطلاعات عملیات سپاه استان قم، در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ - 21July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مراسم هفتمین سالگرد شهادت شهدای اطلاعات عملیات سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، با حضور «رضا حافظی» جانشین فرمانده سپاه استان قم، «احمد بیطرفان» معاون هماهنگ کننده سپاه استان و جمع زیادی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این مراسم با اشاره به آیات ۱۶۹ تا ۱۷۱ سوره آل عمران اظهار داشت: شهادت مقام رفیعی است که به هر کسی نمی‌دهند و مقام معظم رهبری نیز در موقع شهادت شهید صیاد شیرازی فرمودند که حیف بود که این شهید عزیز در بستر بمیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهدای گمنام گنج‌هایی در زیرِ زمین هستند و هر دفعه سر برمی‌آورند و جامعه را دچار تحول و توجه می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به «زنده بودن» شهدا ادامه داد: شهدا آبرومند و واسطه فیض به درگاه الهی و عند ربهم یرزقون هستند و حضور بر سر مزار‌های شهدا، باعث می‌شود نورانیتی از آن‌ها دل‌های زنگار گرفته ما را فرا بگیرد.

مومنی با تاکید بر اینکه نباید ارزش‌های دفاع مقدس در رسانه‌ها دچار خدشه شود، یادآور شد: رزمندگان اسلام عارف بالله بودند و در کنار شوخی‌های معمول خود، تلاوت قرآن و اذکار معنوی و توسلات نیز داشتند با این حال، باید توجه داشت که فتح خرمشهر و دیگر فتوحات رزمندگان عزیز، با موسیقی پاپ و... نبود بلکه با ذکر «یا زهرا» و «یا حسین» رزمندگان اسلام بود و لذا باید این ارزش‌ها به درستی به نسل جوان منتقل شود.

وی همچنین با ذکر این نکته که تبعیت از ولایت، نقطه مشترک وصیتنامه‌های شهدا و رزمندگان اسلام بود، به خاطراتی از معلمان شهید، مجید عسکری جمکرانی و علامرضا علی عسگری بازگو کرد.

سردار شهید «عباس عاصمی» مسئول اطلاعات سپاه قم به همراه 5 تن دیگر از نیرو‌ها به نام‌های شهیدان سید عبدالحسین موسوی‌نژاد، مهدی خبیر، ولی‌الله صحرایی، علی‌اکبر جمراسی و محمود احمدی‌تبار که غالبا سال‌ها با کمیته جستجوی مفقودین نیز همکاری داشتند، ۳۰ تیرماه سال ۱۳۹۰ مصادف با ماه شعبان در ماموریت لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در حراست از مرز‌های شمالغرب کشور، هنگام درگیری با منافقان کوردل وابسته به گروه پژاک بر اثر انفجار مین به شهادت رسیدند و از این رو با عنوان شهدای شعبانیه سپاه قم معروف شدند.

مراسم هفتمین سالگرد شهدای اطلاعات عملیات سپاه قم برگزار شد + تصاویر

مراسم هفتمین سالگرد شهدای اطلاعات عملیات سپاه قم برگزار شد + تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار