حجت‌الاسلام آقاتهرانی:

فرد انقلابی حق را ضایع نمی‌کند و مقید است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حق‌مداری برای فرد انقلابی مهم است، گفت: فرد انقلابی حق را ضایع نمی‌کند و مقید است.
کد خبر: ۳۰۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ - 21July 2018

فرد انقلابی حق را ضایع نمی‌کند و مقید استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی استاد حوزه علمیه قم در هفتمین شب از طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در خصوص روحیه انقلابی و موحد بودن و ارتباط آن با رسیدن به ظهور و مهدویت، اظهار داشت: انقلابی به کسی گفته می‌شود که تغییر را به راحتی می‌پذیرد و هدفمند و هدف‌دار عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید هدف را بدانید و به آن سمت بروید در غیر این‌صورت از مسیر منحرف خواهید شد.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه حق‌مداری برای فرد انقلابی مهم است، تصریح کرد: فرد انقلابی حق را ضایع نمی‌کند و مقید است. در دوران پیامبر به دنبال پیامبر و در دوران غیبت ولی فقیه برای آن فرد مهم است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: سیاست برخی از افرادی که گام به گام و پله پله است نشان‌ دهنده انقلابی نبودن آن‌ها است زیرا فرد انقلابی مجاهد است، بنابراین باید مجاهدانه عمل کرد.

آقاتهرانی ادامه داد: فرد انقلابی حق و اهل حق را می‌شناسد و حق‌مدار عافیت طلب نیست بنابراین اصل بندگی است.

وی با بیان اینکه اسلام و انقلاب اگر به درستی تبیین شود، گم شده یکدیگر هستند، بیان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان حرف خود را مطرح می‌کنند به همین دلیل است که کارها به درستی انجام نمی‌شود بنابراین باید واقعیت‌ها را بازگو کرد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: انسان انقلابی، منافق نیست بنابراین باید تلاش کرد تا انقلابی شد به این معنا که نخست سمت و سوی درست را مشاهده و به آن سمت حرکت کرد.

وی گفت: در میان برخی از سیاسیون بحث در خصوص ماندن یا نماندن نظام است که عده‌ای تاکید بر نبودن نظام را دارند و عده‌ای بیان می‌کنند نظام تا زمانی که مفید است پایدار باشد که در این میان اعتقاد ما حفظ نظام و انقلاب و متصل شدن آن تا زمان ظهور امام زمان است.

آقاتهرانی افزود: سخت است در بزنگاه‌ها خود را ساخت، باید اکنون خود را بسازیم، اگر روزی فریاد حضرت بلند شود و انسان خود را نساخته باشد دیر است زیرا در آن هنگام روبروی امام خود می‌ایستد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: معاویه 3 ابزار داشت و اکنون هم عده‌ای 3 ابزار تبلیغ، تطمیع یا تهدید را دارند که باید مواظبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی در هر جایگاهی، باید با اشرافی‌گری و رانت‌خواری مخالفت کند، متاسفانه یکی از ایراداتی که وجود دارد این است که امر به معروف و نهی از منکر در میان افراد مرده است که وظیفه داریم آن را بیان کنیم.

آقاتهرانی بیان داشت: گاهی اوقات در انتخابات فردی موفق به کسب آرا بیشتر می‌شود که پول بیشتری را هزینه کرده باشد و اکنون برخی از افراد را با پول می‌خرند بنابراین باید برای انقلابی ماندن نترسید، تهدید و تطمیع نشد و برای گول نخوردن باید مراقبت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها