دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‎ای

طبق نظر کارشناسان سه عامل جاده، انسان و خودرو مهم‌ترین عوامل تصادفات منجر به فوت در جاده‌های کشور عنوان شده‌اند؛ مواردی که با توجه کافی به آن‌ها می‌توان درصد قابل ملاحظه‌ای از تصادفات را کاهش داد.
کد خبر: ۳۰۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 25November 2018

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، روازنه در جاده‌های کشور انسان‌های زیادی به دلیل سهل انگاری به کام مرگ می‌روند؛ انسان‌هایی که با کمی دقت در رانندگی می‌توانند سفری ایمن در کنار خانواده خود داشته باشند.

طبق نظر کارشناسان، سه عامل انسان، جاده و خودرو مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای هستند.

عامل جاده

در حال حاضر در جاده‌های درون و برون شهری ما پنج هزار و 300 نقطه حادثه خیز وجود دارد که این موضوع نشان می‌دهد که درصدی از تصادفات جاده‌ای به همین موضوع اختصاص دارد. در این راستا می‌توان به حادثه برخورد کامیون حامل فراوده‌های نفتی و اتوبوس در سنندج که در سال جاری رخ داد، اشاره کرد؛ حادثه‌ای که در آن بیش از 10 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. کسانی که شاهد این اتفاق بوده‌اند اذعان داشتند که ماهانه تصادفات زیادی در این نقطه رخ می‌دهد و در گزارش کارشناسی پلیس راهنمایی و رانندگی آمده است که این جایی که تصادف رخ داده جزو نقاط حادثه خیز بوده و بار‌ها نسبت به آن، تذکر داده شده است.

سه عامل جاده، انسان و خودرو مهترین عوامل در تصادفات جاده ای

عامل انسانی

آمارها نشان می‌دهد که 39 درصد تصادفات جاده‌ای بر اثر واژگونی خودرو بوده است و این نشان می‌دهد که راننده در حین رانندگی دقت کافی را نداشته و نتوانسته است به موقع عکس العمل نشان دهد. از جمله عوامل دیگر در واژگونی خودرو و تصادفات جاده‌ای عدم توجه به جلو و عدم سرعت مطمئنه است که در هر دو مورد، انسان دخیل است.

لازم است در این زمینه نگاهی به آمار کشته‌های سوانح رانندگی در تیرماه امسال داشته باشیم که طی این حوادث، بیش از 580 نفر در صحنه جان خود را از دست دادند؛ آماری که در قیاس با آمار کشته شدگان در سانحه سقوط یک هواپیما عدد چشم‌گیری است و البته کسی به آن توجه نمی‌کند. بر اساس آمارهای رائه شده، 50 درصد از جانباختگان در سر صحنه و 50 درصد دیگر در بیمارستان و یا در حال انتقال فوت کرده‌اند.

سه عامل جاده، انسان و خودرو مهترین عوامل در تصادفات جاده ای

عامل خودرو

مورد موثر سوم در تصادفات، خودرو‌ها هستند. در حال حاضر طبق آمار اعلام شده، 90 درصد از خودرو‌های در حال تردد در جاده‌های کشور ساخت داخل هستند و این نشان از مهم بودن رعایت استاندارد‌های لازم در خودرو‌های ساخت داخل است.

داشتن ترمز ABS و البته نصب کیسه‌های هوا می‌تواند نقش موثری در کاهش تلفات و پیشگیری از تصادفات داشته باشد. لازمه تحقق این موضوعات، پیگیری مسؤولان ذی‌ربط در جهت رفع نواقص خودروها و تاکید آن‌ها بر رعایت استانداردهاست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار