معاون سازمان نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی:

یک‌صد شهید زن و کودک در استان مرکزی وجود دارد

«فاطمه محمد میرزایی» گفت: در بمباران‌های سال‌های ۶۳، ۶۵ و ۶۶ که در نقاط مختلف استان مرکزی توسط رژیم بعث عراق صورت گرفت، یک‌صد نفر از زنان و کودکان بی‌گناه به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۳۰۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ - 21July 2018

«فاطمه محمد میرزایی» معاون نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی، در حاشیه دیدار با خانواده‌های شهیدان «فاطمه بزچلویی»، «مرضیه سلم‌آبادی» و «مهدی سلم‌آبادی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: شهدا همواره از صدر اسلام تاکنون از مظلومیت خاصی برخوردار بودند؛ به‌ویژه شهدایی که در بمباران‌های شهری و روستایی مورد هجمه دژخمیان بعثی در جنگ عراق با ایران به شهادت رسیدند.

وی افزود: چه بسیار زنان و کودکانی که بی‌گناه در چنگال خصمانه افرادی چون صدام، به سبب منفعت‌طلبی‌های وی، جان خود را از دست دادند و حق زندگی از آنان سلب شد.

یکصد شهید زن و کودک در استان مرکزی وجود دارد

معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه نگرشی که به شهدای بمباران در مناطق مختلف جنگی و غیرجنگی وجود دارد، منصفانه نیست و آنان را از لحاظ رتبه‌ای در مقام شهادت پایین‌ترین رتبه‌ها می‌دانند.

محمدمیرزایی با اشاره به جایگاه شهدای بمباران، گفت: شهدای بمباران در واقع مصداق عینی و ملموس تجاوز و جنایات‌کارانه صدام هستند که به‌عنوان محکم‌ترین سند در تاریخ ثبت شده‌اند.

وی ادامه داد: رژیم عراق حمله به مناطق مسکونی و غیرنظامی را به عنوان یک عمل غیرانسانی و به منظور تحمیل شرایط سخت خود به ایران انجام داد.

معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به خانواده شهیده «بزچلویی»، گفت: از میان این شهدا می‌توان به شهیده «فاطمه بزچلویی» اشاره کرد که به همراه دختر جوان و پسر کوچکش در بمبارانی که در سال ۱۳۶۳ توسط رژیم بعث عراق در منطقه «داوران» شهر اراک اتفاق افتاد به شهادت رسید.

یکصد شهید زن و کودک در استان مرکزی وجود دارد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها