ورود محافظان «دوستم» به کابل احتمال بازگشت وی از ترکیه را افزایش داد

پس از گذشت سه هفته از آغاز اعتراضات گسترده مردمی مبنی بر بازگشت ژنرال دوستم و نظام‌الدین قیصاری فرمانده نیروهای محلی در شمال افغانستان، برخی منابع از ورود معاون اول ریاست جمهوری این کشور در هفته جاری خبر دادند.
کد خبر: ۳۰۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ - 21July 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، همزمان با افزایش احتمال بازگشت «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان، گروهی از محافظان وی از ولایت جوزجان در شمال افغانستان راهی کابل شدند.

«عنایت الله بابر فرهمند» رئیس دفتر ژنرال دوستم گفت، مذاکراتی که از دو هفته پیش بین ژنرال دوستم و حکومت افغانستان آغاز شده بود نتیجه داده است.

به گزارش «بی بی سی»، این درحالی است که برخی نزدیکان معاون اول ریاست جمهوری گفتند که ژنرال دوستم فردا یکشنبه به افغانستان خواهد آمد.

گفته می‌شود از جمله شرایط ژنرال دوستم برای بازگشت به افغانستان، برخورداری از صلاحیت‌های کاری وی در قالب معاونت اول ریاست جمهوری و همچنین آزادی نظام الدین قیصاری فرمانده نیروهای خیزش مردمی در شمال افغانستان است.

قیصاری فرمانده نیروهای محلی در ولایت فاریاب چندی پیش برای مشارکت در یک جلسه با مقامات امنیتی فاریاب حضور یافته بود که توسط نیروهای دولتی دستگیر شد.

احتمال بازگشت ژنرال دوستم به افغانستان درحالی افزایش یافته است.

ژنرال دوستم سال گذشته و به دلیل اتهامات «احمد ایشچی» والی سابق جوزجان از سوی اشرف غنی به صورت غیر رسمی به ترکیه تبعید شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار