سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در قبال کره شمالی

آمریکا در قبال کره شمالی سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته است؛ به‌طوری‌که از یک سو به دنبال خلع سلاح هسته‌ای این کشور است و از سوی دیگر بر اعمال کامل تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ تاکید دارد.
کد خبر: ۳۰۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ - 21July 2018

درخواست واشنگتن برای اعمال کامل تحریم‌ها علیه پیونگ یانگبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، از اعضای شورای امنیت خواست تا زمان غیر اتمی شدن کره شمالی، به‌طور کامل تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را اجرا کنند.

وی همچنین نسبت به هرگونه کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی هشدار داد.

این وضعیت در حالی است که از ماه گذشته و پس از دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، 2 کشور در مسیر کاهش تنش‌ها گام برداشته‌اند.

در این میان نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، نیز تاکید کرد که بهترین راه حمایت از مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی، اجرای کامل تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ است و نه کاهش آن‌ها.

اما در حالی که هیلی و پامپئو بر اعمال همه جانبه تحریم‌های کره شمالی تاکید دارند در هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در رویکردی متفاوت از اظهارات پیشین خود، با تصدیق این مطلب که ضرب‌الاجلی برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره وجود ندارد، از حجم اعمال فشار در راستای واداشتن پیونگ‌یانگ به خاتمه برنامه هسته‌ای خود، کاست.

با این‌ حساب، اذعان ترامپ به اینکه جدول زمانی برای خلع سلاح کره شمالی وجود ندارد و نیازی به تعجیل در روند مذاکره نیست، در تعارض با اظهارات پیشین وی مبنی بر لزوم آغاز هرچه سریعتر روند خلع‌ سلاح است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار