نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد؛

حذف اراده ملت‌ها با شراب و موسیقی

حجت‌الاسلام «سیدعلیرضا عبادی» با بیان اینکه کشورهای استعماری وقتی می‌خواهند اراده یک ملت را بگیرند، آن‌ها را به سمت شراب و موسیقی می‌برند، گفت: دشمن بر نقشه‌های خود کارشناسی می‌کند و این‌ها برنامه استعمار است که اراده جامعه را بگیرد.
کد خبر: ۳۰۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ - 21July 2018

حذف اراده ملت ها با شراب و موسیقیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران کل استان خراسان جنوبی اظهار داشت: حدود ۴۰ شاخصه تفاوت بین انسان و سایر موجودات است که باید آن را درک کرد و یکی از این شاخصه‌های ارزشمند اراده است.

وی با بیان اینکه آزادی به معنی علمی یعنی انسان اسیر طبیعت و غریزه نیست، عنوان داشت: آزاد بودن و رها بودن دو مفهوم جداگانه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: اراده به نوبه خود از عقل، وحی، علم و فطرت کمک می گیرد و سپس خیر را انتخاب می کند اما رها بودن یعنی خارج از فرمول و نقشه راه، کار کردن، که این آزادی نیست.

حجت الاسلام عبادی با تأکید بر اینکه تمام جهان خلقت بر اساس نقشه حرکت می کند، بیان داشت: انسان چشم خود را روی تمام حقایق می بندد و تحت عنوان آزادی هر کاری می کند.

محدودیت ها برای حفظ آزادی انسان است

وی متذکر شد: این نه تنها آزادی نیست که صلب آزادی بوده و چون خارج از نقشه است هیچ گاه به مقصد نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه محدودیت هایی که اسلام قائل شده برای حفظ آزادی و حریت انسان است، افزود: هر چه عقل را از انسان بگیرد و هر چه به اراده انسان آسیب می زند حرام است حالا این شاید شراب یا هر ماده سرمست کننده دیگر باشد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه در اسلام صحبت با نامحرم خارج از حد ضرورت اشکال دارد، بیان داشت: علت حرام کردن خلوت زن و مرد نامحرم برای حفظ اراده انسان است.

وی بخشی دیگری که اراده را ضعیف می کند غنا و موسیقی حرام دانست و افزود: غنا اراده را از کف انسان می گیرد و این از نظر علمی و تجربی ثابت شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: کشورهای استعماری وقتی می خواهند اراده یک ملت را بگیرند آن ها را به سمت بازی های شراب و موسیقی می برند، دشمن بر نقشه های خود کارشناسی می کند و این ها برنامه استعمار است که اراده جامعه را بگیرد.

حجت الاسلام عبادی اعلام کرد: تمام این نقشه ها با آهنگ های موسیقی تنظیم شده است اگر چه هیچ کس دوست ندارد به اسم آزادی و تمدن، فرزندنش درگیر این دام شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به دهه کرامت گفت: فرق بین انسان هایی که به کرامت رسیده اند با مردم عادی در اراده است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی متذکر شد: آن ها اراده خود را حفظ کرده اند و اراده را براساس عقل، علم، کشف و وحی اتخاذ می کنند و انسان کامل و با کرامت می شوند.

حجت الاسلام عبادی تبیین کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به ۵۲ کشور تجاوز غیرقانونی کرده است و سراسر جهان را به خاک و خون کشیده است.

وی خاطر نشان کرد: این ها با حیوان هیچ تفاوتی ندارند، از دشمن تعجب نیست بلکه از کسانی تعجب است که به اسم مسلمان مجری برنامه های کفار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار