در تبریز؛

همایش بین‌المللی تبریز و مشروطه برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌ شرقی از برگزاری همایش بین‌المللی تبریز و مشروطه در ۱۴ مردادماه در تالار شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خبر داد.
کد خبر: ۳۰۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ - 21July 2018

همایش بین‌المللی تبریز و مشروطه در تبریز برگزار می شودبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «مسلم اورنگی» رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌ شرقی در نشست خبری برگزاری همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» اظهار داشت: همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه» به همت سازمان بسیج فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با مشارکت فعال جهادسازندگی استان، اداره‌کل آموزش و پرورش، شهرداری تبریز ،معاونت فرهنگی سپاه و مراکز فرهنگی استان ۱۴ مرداد در تالار شهریار دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این همایش سالیان سال با زحمات همکاران به شکل فعال در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی برگزار می‌شود.

ارونگی اضافه کرد: با توجه به نقش فعال شهر تبریز و آذربایجان در موضوع مشروطیت سعی می‌کنیم تا در مناسبت‌های فرهنگی این روز را گرامی بداریم و از آنجایی که ما میراث‌دار هویت فرهنگی کشورمان هستیم، از این‌رو با گرامیداشت این روز به شکل صحیح و درست سعی بر انعکاس هویت اصیل خود به نسل‌های دیگر را داریم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: مجموعه مقالات در روز همایش جمع‌آوری شده و تحت عنوان کتابچه‌ای منتشر خواهد شد.

اورنگی با اشاره به فراخوان کنگره از چند ماه گذشته تصریح کرد: سایت مقالات طراحی شده و تمام آثار از طریق سایت دریافت شده است.

وی با تاکید به اینکه هدف اصلی این است تا در کنار همایش، هم‌افزایی بین نهادهای فرهنگی و دانشگاهی استانی هم انجام گیرد، گفت: این همایش با حضور سخنرانان مهم و برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همایش تبریز و انقلاب مشروطه با حضور سازمان یونسکو در ایران و علی‌اکبر ولایتی برگزار خواهد شد تا بتوان از این طریق نقش تبریز در انقلاب مشروطیت را برجسته سازیم.

وی با تاکید به اینکه نقش تبریز در جریانات تاریخی، نقشی فوق‌العاده بوده که نشانگر فهم و پیشرو بودن مردم این خطه است، تصریح کرد: مردم فهیم استان آذربایجان‌شرقی همیشه حوادث و وقایع را به خوبی درک کرده و این درک باعث می‌شود تا برای حفظ امنیت کشور تلاش کنند که مصداق آن در تمام جریانات از قبیل مشروطه و قیام ۲۹ بهمن‌ماه مشهود است.

اورنگی متذکر شد: حضرت امام خمینی (ره) بارها تاکید کرده‌اند که اگر قیام ۲۹ بهمن‌ ماه نبود شاید انقلابی نمی‌شد، از این‌رو از سال‌های قبل تلاش کردیم تا تمام جریان‌ها با رهبری علمای تبریز پیشرو باشد.

وی اذعان داشت:حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در تبریز منجر شده تا با رفتار و ساده‌زیستی خود تبدیل به الگوی عملی برای سایر استان‌ها شوند و این نشانگر این است که تمام علما یک الگو برای دیگران هستند و امید است این حرکات در مراکز فرهنگی ترویج شده و به عنوان سند برای آیندگان ذخیره شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌شرقی گفت: تمام تلاش برای برجسته‌سازی نقش تبریز در انقلاب مشروطه است و امیدواریم این همایش چنین فرصتی را مهیا سازد.  

این مسئول متذکر شد: استان آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت عظیمی از معلمان است که جمعیت ۴۵ هزار نفری با تحصیلات بالای کارشناسی ارشد را داراست که باید از این ظرفیت برای پیشگامی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار