دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

دفاع خونین از مرزها

حادثه شب گذشته در مرزهای شمال‌غرب کشورمان، درگیری با اشرار ضدانقلاب وابسته به آمریکا و استکبار بود که در کنار انتقال داعش به آن سوی مرزهای شرقی کشورمان، قصد نفوذ به کشورمان داشتند تا با سوءاستفاده از مشکلات مردم، پروژه فشار عملی به مردم را با پشتیبانی رسانه‌ای غرب محقق سازند.
کد خبر: ۳۰۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ - 21July 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، شب گذشته تروریست‌های ضدانقلاب در مرزهای شمال‌غربی کشورمان به یکی از پاسگاه‌های نیروی زمینی سپاه حمله کردند که با انفجار زاغه مهمات این پاسگاه تعدادی از نیروهای سپاه به شهادت رسیدند. همچنین در این درگیری تعدادی از تروریست‌ها کشته شدند.

این حادثه در حالی اتفاق افتاده که طی ماه‌های گذشته تحرکات گروهک‌های تروریستی در مرزهای شرقی و غربی کشورمان افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که سخنگوی نیروی انتظامی اظهار داشت: درگیری‌های امسال در مرزها معادل درگیری‌ها طی 5 سال گذشته است.

دفاع خونین از مرزها

مقابله با پروژه فشار عملی به مردم در مرز

این تحرکات و درگیری‌ها نشانه‌هایی از نقشه شوم دشمن است که چندی پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی آن نقشه را افشا کردند. رهبری فرمودند که امروز نقشه دشمن فشار اقتصادی، روانی و عملی است. در خصوص فشار عملی هم توضیح دادند که فشار عملی‌ عبارت است از اینکه در کشور آشوب ایجاد کنند و در این راستا از مطالبات مردمی سوءاستفاده کنند. مقام معظم رهبری همچنین فرمودند: «دشمن در یک‌چنین مواردی نقشه می‌کشد، عوامل نفوذی خود را، در واقع اشرار و انسان‌های خبیثی را به تعداد معدودی در این اجتماعات وارد می‌کنند تا اجتماعات آرام مردم را تبدیل کنند به حرکت ضدّ امنیّتی و حرکت آشوبگرانه».

تروریست‌ها و اشرار تلاش بسیاری داشته‌اند تا از مرزهای غربی و شرقی به داخل کشور نفوذ کنند، اما با سد محکم نیروهای مسلح در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی مواجه شده‌اند و رزمندگان نیروهای مسلح با فدا کردن جان خود مانع نفوذ اشرار و انتقال تیم‌های ترور به داخل کشور شده‌اند. دشمنان تلاش دارند با انتقال تیم‌های ترور به شهرهای هدف، حادثه خرمشهر را به بهانه‌های مختلف همچون مشکلات معیشتی، آب آشامیدنی، قطعی برق و... در شهرهای دیگر کشور تکرار کنند.

دفاع خونین از مرزها

مردم خرمشهر مطالبه به حقی در خصوص آب شرب داشتند، اما این موضوع مورد سواستفاده گروهک‌های تروریستی قرار گرفت و رسانه‌های خبری خارجی همچون BBC و برخی از رسانه‌های معاند با پوشش گسترده اعتراضات و آشوب‌های خرمشهر به حمایت از این ناآرامی‌ها در کشور پرداختند و به گونه‌ای به بوقچی تروریست‌ها در صحنه تبدیل شدند؛ ضمن اینکه کاربران ضدانقلاب شبکه‌های اجتماعی به خصوص کاربران توییتر نیز که به گفته سردار جلالی 60 درصد آنان در عربستان سعودی هستند، به تحریک مردم و دروغ‌پردازی پرداختند. این پیوند رسانه‌ای – تروریستی نشان می‌دهد که تروریست‌ها از حمایت‌های سرویس‌های جاسوسی و امنیتی آمریکا، انگلیس، فرانسه و عربستان برخوردار هستند.

اتحاد ایران و پاکستان در برابر تروریست‌ها

دشمنان جمهوری اسلامی ایران علاوه بر فشار عملی به مردم با ایجاد آشوب و ناامنی در کشور، در پی شکست تروریست‌های داعشی در آن سوی مرزهای غربی کشورمان به دنبال انتقال و فعالیت این تروریست‌ها به آن سوی مرزهای شرقی ما یعنی پاکستان و افغانستان هستند.

سفر سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به پاکستان در هفته گذشته، دستاوردهای خوبی در مسیر مبارزه با تروریسم و داعش به دنبال داشت و ایران آمادگی خود را برای همکاری با پاکستان جهت مقابله با تروریسم با توجه به تجاربی که در مبارزه با داعش در عراق و سوریه به دست آورده است را اعلام کرد. در پایان این سفر نیز سرلشکر باقری و فرمانده ارتش پاکستان برای نخستین بار، بیانیه مشترکی صادر کردند که طرفین متعهد به انجام اقداماتی برای ارتقا صلح و ثبات در منطقه و مقابله با تهدید داعش و گروهک‌های تروریستی شدند، از جمله اینکه دو طرف متعهد شدند، اجازه ندهند از خاک کشورشان برای تجاوز به خاک دیگری استفاده شود.

دفاع خونین از مرزها

بیانیه مشترک فرماندهان ارشد دو کشور و سخنان مقامات نظامی و سیاسی پاکستان نشان از عزم جدی پاکستان برای مبارزه با تروریسم و مداخله آمریکا در منطقه دارد. آمریکا تلاش دارد با تزریق تروریست‌ها و اشرار به کشورهای منطقه و تحریک قومیت‌ها به تجزیه کشورها بپردازد. گرچه دشمن می‌داند که در تجزیه کردن ایران ناتوان است، اما از تاکتیک تحریک قومیت‌ها برای فشار عملی به مردم استفاده می‌کند که تجربه‌های گوناگون و در نمونه اخیر که در خرمشهر رخ داد نیز نشان داد که در استفاده از این تاکتیک نیز موفق نیستند؛ چرا که قومیت‌ها به عامل اصلی امنیت پایدار در مرزهای شرقی و غربی و مناطق مختلف کشور تبدیل شده‌اند.

تضاد رفتاری آمریکا در برخورد با مردم ایران

آمریکا و کشورهای غربی از سویی خود را حامی مردم ایران معرفی و تلاش می‌کنند مردم را در برابر نظام قرار دهند اما از سویی دیگر با تحریم و حمایت مالی و سیاسی از گروهک‌های تروریستی تکفیری و ضدانقلاب همچون داعش و منافقین (مجاهدین خلق) به دنبال ایجاد ناآرامی و تنش در مرزها و داخل کشور هستند.

بدین ترتیب حادثه شب گذشته در مرزهای شمال‌غرب کشورمان، درگیری با اشرار ضدانقلاب وابسته به آمریکا و استکبار بود که در کنار انتقال داعش به آن سوی مرزهای شرقی کشورمان، قصد نفوذ به کشورمان داشتند تا با سواستفاده از مشکلات مردم، پروژه فشار عملی به مردم را با پشتیبانی رسانه‌ای غرب محقق سازند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها