آیت‌الله علم‌الهدی:

کتاب ابزار اصیل توسعه فرهنگ در جامعه است

امام‌جمعه مشهد گفت: کتاب ابزار اصیل توسعه فرهنگ در جامعه بوده و مسئولان باید به این مهم توجه کنند.
کد خبر: ۳۰۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ - 21July 2018

کتاب ابزار اصیل توسعه فرهنگ در جامعه استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی»  ظهر شنبه در دیدار با مسئولان نهاد کتابخانه‌های عموی استان خراسان رضوی اظهار داشت: وضعیت فعلی کتابخانه‌های ما نمایشگر دستاوردهای نظام و انقلاب است؛ زیرا در دوران کودکی من، مشهد تنها دو کتابخانه داشت.

وی افزود: نکته مهم پاسخگویی امروز کتابخانه در جامعه به مردم است و باید تاکید کرد هر نهادی که پویایی را از دست بدهد رو به سقوط پیش می رود. باید در عرصه فرهنگی توسعه و پویایی داشت و در غیر این صورت محکوم به نابودی هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مشکل امروز ما رقابت کتاب و کتابخانه با رقیب سرسخت دیجیتال و وسایل دیجیتالی است. ما با مسائل نوآوری در عرصه علم و فرهنگ و استفاده از ابزار مدرن مخالف نیستیم اما آنچه با فطرت انسانی در عرصه فکر انس دارد ماشین و دیجیتال و ابزار دیجیتالی نیست و کتاب است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: استفاده از این ابزار دیجیتالی در حد دفع ضرورت خوب است اما در توسعه علمی و کار مداوم تحقیقاتی و پژوهشی با ابزار دیجیتالی نمی توان پیش رفت. جریان دیجیتال در این رقابت از کتاب و کتابخوانی جلو افتاده و کتاب را عقب زده و این بزرگترین آفت برای کتاب، کتابخانه ها و تحقیق و مطالعه است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان کتابخانه ها  باید در توسعه فرهنگ کتابخوانی توجهشان به رقابت با یک رقیب گردن کلفت با کتاب و خط و کاغذ باشد.

علم الهدی گفت: کتاب ابزار اصیل توسعه فرهنگ در جامعه بوده و استفاده از استعداد بدون بهره بردن از مواریث گذشته ممکن نیست و آنچه این مهم را محقق می کند کتاب و کتابخانه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار