حرکت مجدد کشتی‌‌های برای شکستن محاصره غزه/ راهپیمایی فلسطینیان برای رفع تحریم‌ها غزه

شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری با برگزاری یک راهپیمایی خواستار رفع تحریم‌های تشکیلات خودگردان علیه غزه شدند.
کد خبر: ۳۰۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵ - 21July 2018

حرکت مجدد کشتی‌‌های شکستن محاصره؛ راهپیمایی فلسطینیان برای رفع تحریم‌ها علیه غزه + عکسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از فلسطین الیوم، کشتی‌های شکستن محاصره، خود را برای حرکت از بندرهای جزیره نصقلیه» به سمت نوار غزه آماده کرده‌ند و قرار است حرکت این کشتی‌ها امشب آغاز شود.

در همین راستا «زاهر بیراوی» رئیس کمیته بین‌المللی شکستن محاصره گفت که این کشتی‌ها حامل 45 فعال بین‌المللی و مقادیری دارو و تجهیزات پزشکی برای کاهش درد و رنج مجروحان و بیماران فلسطینی به‌ویژه مجروحان راهپیمایی بازگشت بزرگ است که به دلیل محاصره امکان عزیمت آن‌ها به خارج برای مداوا وجود ندارد.

وی افزود: با وجود تجارب قبلی که رژیم صهیونیستی به کشتی‌های شکستن محاصره در آب‌های بین‌المللی حمله و آن‌ها را توقیف کرد، امیدواریم که این بار این کشتی‌ها بتوانند به سواحل غزه برسند.

 نیروی دریایی رژیم صهیونیستی حدود دو هفته قبل کشتی آزادی 2 را همراه با سرنشینانش که شماری از بیماران و دانشجویان فلسطینی بودند، توقیف کرد.

گفتنی است که کشتی آزادی1 نیز حدود 50 روز قبل از بندر غزه راه افتاد و پس از طی چندین کیلومتر توسط رژیم صهیونیستی توقیف شد. گرچه سرنشینان این کشتی آزاد شدند اما کاپیتان آن سهیل محمد العامودی همچنان در بند رژیم صهیونیستی است.

دلیل بحران منطقه، عدم حل مسئله فلسطین است

نبیل ابوردینه سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که مقاومت ملت فلسطین و پایبندی رهبران آن‌ها به اصول ملی منجر به کنار گذاشته شدن معامله قرن شده است، و اگر این معامله تحقق می‌یافت، منجر به معامله‌ای منطقه‌ای می‌شد که به زیان تمام ملت‌‌ها و دولت‌های منطقه بود.

وی افزود: دلیل بحران‌  و هرج و مرج موجود در منطقه، نتیجه طبیعی عدم حل مسئله فلسطین است و تا زمانی که قدس در حال سوختن باشد، دنیای عرب نیز خواهد سوخت.

راهپیمایی فلسطینیان برای رفع تحریم‌ها علیه غزه

صدها تن از شهروندان فلسطینی با برپایی راهپیمایی در مرکز رام الله در کرانه باختری، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند که تحریم‌های نوار غزه را لغو کند.

راهپیمایان در حالی که پارچه نوشته‌هایی در محکومیت ادامه محاصره نوار غزه حمل می‌کردند، با سردادن شعارهایی تحریم‌ها علیه نوار غزه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از نیروهای پلیس وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین خیابان منتهی به مقر سازمان آزادیبخش فلسطین در رام الله را بستند و مانع ورود تظاهر کنندگان به این مکان شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها