مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان:

مراسم شب خاطره با رویکرد بازخوانی عملیات «رمضان» برگزار می‌شود

«محمدمهدی ابوالحسنی» گفت: اولین ویژه‌برنامه شب خاطره با رویکرد بازخوانی عملیات «رمضان» ۲ مردادماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در کرمان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ - 22July 2018

لشکر ثارالله در عملیات «رمضان» خطوط دفاعی عراقی‌ها شکست«محمد مهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: اولین ویژه برنامه شب خاطره با رویکرد بازخوانی عملیات «رمضان» روز سه‌شنبه ۲ مردادماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در «بیت الزهرا (س)» کرمان برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این مراسم را انتقال مفاهیم دفاع مقدس در قالب خاطره به نسل جوان عنوان کرد و افزود: این مراسم فرصتی مناسب برای در کنار هم قرار گرفتن مردان جهادی دوران دفاع مقدس است.

ابوالحسنی ادامه داد: در این مراسم علاوه بر شرح عملیات «رمضان»، به بازکاوی شخصیت شهید بزرگوار «کریم کاویانی» از شهدای این عملیات که زرتشتی بوده و به آیین اسلام مشرف شده است، پرداخته خواهد شد.

وی به نقش رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله در این عملیات اشاره کرد و گفت: رزمندگانی کرمانی در این عملیات علی‌رغم عدم‌الفتح بودن این عملیات، در کلیه محور‌های خود به خوبی عمل کردند و با شکستن خطوط دفاعی عراقی‌ها، توانستند مواضع و هدف خود را فتح کنند؛ ولی به جهت عدم الحاق جناحین و دفاع از مواضع، تعدادی زیادی از رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله در این منطقه به شهادت رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان به شهدای شاخص لشکر ۴۱ ثارالله از جمله «دادالله برزخ» و «ذبیح الله قریه میرزایی» اشاره کرد و گفت: این عملیات در گرمای تیرماه خوزستان و در ایام ماه مبارک رمضان انجام شد و لشکر ۴۱ ثارالله، ۱۶ پاسدار و ۶۲ بسیجی شهید تقدیم اسلام کرد که پس از سال‌ها هنوز پیکر مطهر تعدادی از این عزیزان مفقود است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها