امام جمعه «آرین‌شهر» تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد اشتغال در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان

حجت‌الاسلام «محمدحسن فرح‌بخش» گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، باید تمرکز زیادی روی جوانان و افراد باقی‌مانده در روستاها بشود و شغل‌های متناسب با آنان در روستاها ایجاد شود.
کد خبر: ۳۰۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ - 22July 2018

برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید در روستاها شغل ایجاد شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «محمدحسن فرح بخش» امام جمعه «آرین‌شهر» در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی که به مناسبت هفته ملی «مهارت» صورت گرفت، اظهار داشت: جامعه ما، امروز نیاز به مراکزی دارد که بتوانند به ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کند.

وی با بیان این‌که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای جوانان مهارت‌های اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند، گفت: امروز برخی از جوانان در بیکاری به سر می‌برند و نیاز به شغل و منبع درآمد دارند.

امام جمعه آرین‌شهر با اشاره به این‌که متاسفانه در سال‌های اخیر برخی از روستاها از جمعیت خالی شده‌اند، افزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، باید تمرکز زیادی روی جوانان و افراد باقیمانده در روستا‌ها بشود و شغل‌های متناسب با آنان در روستا‌ها ایجاد شود.

حجت‌الاسلام فرح‌بخش با اشاره به این‌که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر روی اقتصاد کشور و توسعه کسب و کار می‌تواند تاثیر بسیاری موثری داشته باشد، تأکید کرد: جامعه ما امروز از بیکاری رنج می‌برد و برخی از افراد تحصیل کرده فقط به دنبال کار‌های دولتی هستند که این یک آسیب بسیار بزرگ است.

وی با بیان این‌که امیدواریم فرهنگی در جامعه ایجاد شود که کار را افتخار خود بدانیم، گفت: اگر افرادی در جامعه دارای درآمد و یا فکری هستند، باید از این فکر و درآمدشان استفاده شود تا جامعه را به سمتی ببریم که بیکاری کاهش یابد و اشتغال را به درون خانه‌ها ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار