کوشکی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد:

برخورد با شیخ نشینان وظیفه دستگاه دیپلماسی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دستگاه دیپلماسی ایران باید به جدی با اینگونه صحبت ها برخورد کند تا شیخ نشینان عرب به خود دیگر اجازه ندهند تا علیه منافع و مواضع جمهوری اسلامی ایران موضعی را بگیرند.
کد خبر: ۳۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱ - 01October 2014

برخورد با شیخ نشینان وظیفه دستگاه دیپلماسی است

محمد صادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی  دفاع پرس با اشاره به اظهارات وزیر خارجه امارات متحده عربی درباره جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، گفت: اظهار نظر شیخ نشینان عرب در خصوص جزایر سه گانه ایران ارزش و اعتباری ندارد، چرا که 35 سال است که کشورهای استثمار و استعمارگر به هر طریقی به دنبال فروپاشی و تجزیه ایران هستند اما تکنون نتواسته اند خدشه ای بر ایران وارد کنند.

وی با تأکید بر این مطلب که از سوی دستگاه دیپلماسی در بیان اظهارات شیوخ نشینان در خصوص جزایر سه گانه بوموسی، تنب کوچک و بزرگ تا کنون برخورد جدی صورت نگرفته است، اظهارداشت: اگر در طول این چند سال اخیر که شیخ نشینان منطقه اینگونه اظهارات بی ارزش و واهی را علیه مواضع و منافع جمهوری اسلامی ایران مطرح می کردند از سوی مقامات و دستگاه دیپلماسی برخورد جدی صورت می گرفت، امروز آنها به خود جرأت نمیدادند که در مورد سرزمین کشورمان اینگونه صحبت های بی ارزشی را مطرح کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی هدف اصلی شیخ نشینان در دخالت امور داخلی کشورمان را جنگ روانی و فشار دیپلماتیک برشمرد و خاطر نشان کرد: دولتهای عرب به دلیل این که می دانند، نمی توانند به خاک ایران تجاوز کنند،  لذا از طریق اینگونه صحبت ها هر از چند گاهی به دنبال ایجاد جنگ روانی در مرزهای ایران می افتند و بیان این صحبت های واهی را بهترین راه می دانند.

وی در خاتمه گفت: دستگاه دیپلماسی ایران باید به جدی با اینگونه صحبت ها برخورد کند تا شیخ نشینان عرب به خود دیگر اجازه ندهند تا علیه منافع و مواضع جمهوری اسلامی ایران موضعی را بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها