مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی:

فنی‌وحرفه‌ای آموزش‌های نظری دانشگاه‌ها را رفع نقص می‌کند

«سیدحامد حسینی» با بیان اینکه تاکید صرف بر آموزش‌های نظری باعث می‌شود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بدون آمادگی به بازار کار بروند، گفت: این نقیصه را فنی‌وحرفه‌ای با برگزاری دوره‌های مختلف مهارت آموزی پوشش می‌دهد و جوانان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.
کد خبر: ۳۰۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ - 22July 2018

فنی و حرفه ای آموزش های نظری دانشگاه ها را رفع نقص می کندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «سیدحامد حسینی» مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی امروز در حاشیه بازدید از مرکز فنی‌وحرفه‌ای خواهران و نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای مهارت آموزان، اظهار داشت: دولت برای حمایت از اشتغال در حوزه‌های مختلف برنامه‌هایی را در دستور کار دارد که موضوع مهارت‌آموزی یکی از برنامه‌هایی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در استان، گفت: این طرح یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که طی آن مهارت و شایستگی‌های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت‎‌آموز همزمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سهمیه استان در اجرای این طرح در سال گذشته 560 نفر بوده است که به میزان 123 درصد تحقق یافته است، افزود: امسال نیز تعهد استان برای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی580 نفر است که تاکنون 218 نفر از متقاضیان در قالب این طرح جذب و آموزش دیدند.

حسینی متذکر شد: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به شاغلان در صنایع خرد، تسهیلاتی از محل صندوق کارآفرینی امید، بانک ملی و بانک صادارت پرداخت می شود، افزود: قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی نیز ابلاغ شده و بانک‌های عامل در حال اقدام هستند و بررسی خواهد شد تا به کارآموزان فنی و حرفه ای که قصد دارند در محیط روستا و یا شهرهای کوچک فعالیت کنند با این تسهیلات کم بهره حمایت کنیم.

حسینی با اشاره به ضرورت فراهم کردن زمینه ورود مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای به بازار کار، عنوان کرد: در این راستا امسال استان خراسان جنوبی در نمایشگاه نوروزگاه مشهد شرکت کرد و این حرکت خوب و سایر حرکت‌های مکمل ادامه می‌یابد تا بازار را برای مهارت آموختگان فراهم کنیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید خلاقیت‌ و ایده‌ها در قالب دوره‌های مهارت آموزی ظهور و بروز پیدا کنند، ادامه داد: دنیای امروز بر امر مهارت‌آموزی تکیه دارد و ما نیز باید بتوانیم با مهارت آموزی، زمینه اشتغال را فراهم کنیم.

به گفته وی اگر صرفاً بر آموزشهای نظری تکیه شود در نهایت با فارغ التحصیلانی مواجه می‌شویم که دوره‌های دانشگاهی را به اتمام می رسانند اما آمادگی ورود به بازار کار را ندارند؛ این نقیصه را فنی و حرفه‌ای با برگزاری دوره‌های مختلف مهارت آموزی پوشش می‌دهد و جوانان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار