رییس دانشگاه نیشابور:

الگوسازی یکی از کارکردهای کتاب‌های دفاع مقدس است

رییس دانشگاه نیشابور گفت: با کتاب‌های دفاع مقدس می‌توان الگوسازی کرد تا ضمن پاسداشت و جاودانه شدن فرهنگ مقاومت، پایداری و ایثار به عنوان نقشه راه، فراروی دیگر ملل آزاده جهان قرار گیرد.
کد خبر: ۳۰۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ - 22July 2018

الگوسازی یکی از کارکردهای کتاب­ های دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از نیشابور، نشست دست‌اندرکاران چاپ و نشر کتاب سردار شهید «عباس یوسفی» مسئول حفاظت اطلاعات سپاه مهاباد، صبح امروز یک‌شنبه با حضور «حسن صادقی سمرجانی» رییس دانشگاه نیشابور، «مهدی نوروز» استاد ادبیات و زبان فارسی دانشگاه آزاد نیشابور، «سید ابوالقاسم نوری» نماینده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و خانواده سردار شهید «عباس یوسفی» در دانشگاه نیشابور برگزار شد.

«صادقی سمرجانی» در این نشست اظهار داشت: حمایت از چاپ و انتشار آثار دفاع مقدس چندین مزیت را به همراه دارد که از آن جمله می­ توان به حفظ خاطرات این دوران پر حماسه و انتقال آن به نسل­‌های آینده اشاره کرد.

وی افزود: با این گونه آثار می­ توان الگوسازی کرد تا ضمن پاسداشت و جاودانه شدن فرهنگ مقاومت، پایداری و ایثار به عنوان نقشه راه، فرا روی دیگر ملل آزاده جهان قرار بگیرد.

صادقی ادامه داد: آثار دفاع مقدس که در قالب کتاب به جامعه عرضه می­ شود فارغ از ارزش­‌های اعتباری و معنوی، از لحاظ تاریخی بسیار حائز اهمیت است.

رییس دانشگاه نیشابور در بخش دیگری از سخنانش ضمن اعلام حمایت دانشگاه نیشابور از چاپ کتاب سردار شهید «یوسفی» گفت: با توجه به اینکه فرهنگ غنی دفاع مقدس این انقلاب را بیمه کرد و با اتکا به آن توسعه و آبادانی امروز و آینده ایران اسلامی را به همراه داشته، نباید از کنار این فرهنگ انسان­ ساز به سادگی عبور کرد؛ لذا این ضرورت وجود دارد که مباحث تاریخی و وقایع دفاع مقدس ذیل مباحث دانشگاهی و کار‌های پژوهشی مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

در ادامه این نشست، «مهدی نوروز» استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد نیشابور ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در خصوص نگارش کتاب گفت: کتاب زندگی نامه شهید «عباس یوسفی» به همت «سید محسن حسینی» هم سنگر و دوست نزدیک این شهید والامقام به رشته تحریر در آمده است که البته کارگروه چاپ این گونه آثار، در برخی موارد از جمله ویرایش نحوی کتاب اقدام کرده ­اند.

نوروز ادامه داد: این کتاب علاوه بر روایت زندگی نامه سردار شهید «عباس یوسفی» دست خط شهید و همچنین تصاویری از شهید «عباس یوسفی» را در معرض دید خواننده قرار داده است.

سردار شهید «عباس یوسفی» در ۱۲ تیرماه ۱۳۳۹ در «نیشابور» متولد و در ۲۰ خردادماه ۱۳۶۳ در حالی که مسئولیت «حفاظت اطلاعات» سپاه «مهاباد» را بر عهده داشت مورد سوء قصد منافقین کوردل قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار