انتقاد استاندار کرمانشاه از بی‌توجهی به امور جوانان

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه از بی‌توجهی مدیران به امور جوانان انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۰۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ - 22July 2018

از بی توجهی مدیران به امور جوانانبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه امروز یکشنبه در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در استان‌هایی که عشایری و قومیتی هستند، پذیرفته نیست که آمار طلاق به این اندازه بالا باشد.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از عدم حضور مدیران دستگاهها در جلسه ستاد امور جوانان افزود: متاسفانه مدیران کل نسبت به ستاد جوانان مقداری بی تفاوت هستند و این عدم بی توجهی شاید به دلیل بها ندادن به قشر جوان است که این ایراد بزرگی است و باید برطرف شود.

وی بیان کرد: هر ماه جلسه ای برای بررسی امورات جوانان برگزار خواهد شد که لازم است به خاطر اهمیت موضوع جوانان حتما مدیران و نه معاونان در این جلسات حضور داشته باشند.

بازوند تصریح کرد: در این جلسات باید دستور کارهایی بیان شود که چالش های پیش روی جوانان را مطرح کند تا بتوانیم به آنها رسیدگی کنیم.

وی افزود: انتظار داریم ظرف مدت 15 روز سازمان ورزش و جوانان استان کرمانشاه طرح جامع کاهش طلاق را در استان ارائه دهد و در این راستا وظیفه هر دستگاه را مشخص کند.

استاندار کرمانشاه اذعان داشت: همچنین لازم است این طرح جامع طلاق به عنوان دستور کار در شورای فرهنگ عمومی که با حضور امام جمعه کرمانشاه برگزار می شود مطرح شود چرا که طلاق ریشه فرهنگی نیز دارد.

وی نقش برنامه های فرهنگی را در امر کاهش طلاق پر رنگ تر اعلام کرد و افزود: باید در این خصوص ائمه جماعت، روحانیون، مساجد پای کار بیایند.

بازوند به نحوه عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات وام ازدواج پرداخت و گفت: با گذشت 4 ماه از سال هنوز آمار دقیقی از افراد در صف انتظار جهت دریافت وام در دست نیست لذا باید برای جلسه آینده بانک مرکزی این تعداد را احصاء کند و مدت پرداخت وام نیز مشخص شود.

وی افزود: سپس دستور العمل لازم را به بانک ها ابلاغ کنند و بانک ها را ملزم به اجرای دقیق کنند.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: البته بحث تعداد ضامن ها تا سقف 15 میلیون تومان نیز مشخص شود و هر بانکی قانون من درآوردی برای خود به کار نگیرد.

وی با ابراز نگرانی از آمار طلاق تاکید کرد: باید علل بالای درصد طلاق در استان کرمانشاه بررسی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار