رییس مرکز حراست وزارت کشور:

جلوگیری از فساد و عدم شایسته‌سالاری از وظایف حراست است

«محمد ابراهیم شوشتری» گفت: حراستِ مبتکر و خلاق به عنوان حافظ نظام باید نظارت جدی بر عملکرد زیرمجموعه خود داشته باشد و از بروز هرگونه فساد و عدم شایسته‌سالاری جلوگیری کند.
کد خبر: ۳۰۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ - 22July 2018

جلوگیری از فساد و عدم شایسته سالاری از وظایف حراست استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، گردهمایی توجیهی–تخصصی مسئولان حراست‌های تابعه استانداری خراسان رضوی با حضور «محمدابراهیم شوشتری» مشاور وزیر کشور و رییس مرکز حراست وزارت کشور و «علی‌رضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

رشیدیان در این مراسم اظهار داشت: مهمترین نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی همراهی و همگامی مردم با نظام و دولتمردان خود و رضایتمندی آنان است که امروز محور تمرکز اهداف شوم دشمن برای ضربه زدن به این نظام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش علاوه بر گزینش­ ها و بررسی صلاحیت افراد برای استخدام و فعالیت در سیستم اداری در کنار همه مباحث اعتقادی، اخلاقی و تخصصی، سنجش میزان عشق و علاقه متقاضیان را در خدمت به مردم و کشور که تاکنون کمتر بدان توجه شده، مورد تأکید قرار داد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی میزهای خدمت در ادارات دولتی با هدف ارائه خدمات به مردم با حفظ کرامت و عزت آنان خاطر نشان کرد: باید مسئولان حراست توجه داشته باشند که میزان، در انجام خدمات دستگاه رضایتمندی مردم است باید میزهای خدمت با قوت و قدرت بتوانند انجام وظیفه کرده و امور ارباب رجوع را تسهیل کنند.

رشیدیان عنوان کرد: در این میان باید ظرف شش ماه، میز خدمت الکترونیکی در دستگاه ­ها فعال شود که تحولی در راستای شفافیت و سلامت نظام اداری و جلوگیری از شکل­ گیری امضاهای طلایی و سودجویی و سوء استفاده برخی افراد در گوشه و کنار این سیستم صورت گیرد.

وی خطاب به مدیران حراست ها گفت: از این رو شما باید به عنوان چشم­ های آگاه و بیدار نظام تلاش کنید این میزهای خدمت در چارچوب وظایف و ماموریت­ های خود در جای جای دستگاه ­ها و نهادهای نظام شکل گیرد.

«محمد ابراهیم شوشتری» مشاور وزیر کشور و رییس مرکز حراست وزارت کشور به عنوان دومین سخنران این گردهمایی، با تاکید بر این که ما هر آنچه در جمهوری اسلامی ایران داریم از مردم است؛ گفت: این انقلاب را ملت به وجود آوردند و استمرار آن نیز منوط به حضور و اعتماد آنان است.

وی افزود: مردم در مقاطع و عرصه ­های مختلف اعم از دوران مبارزه با رژیم منحوس پهلوی، پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی و تا به امروز، همواره همراهی خود را با نظام و انقلاب نشان داده و ثابت کرده ­اند.

مشاور وزیر کشور ادامه داد: امروز وظیفه همه ما تلاش برای ارتقای خدمت­ رسانی به مردم و افزایش میزان رضایتمندی آنان از نظام است.  

رییس مرکز حراست وزارت کشور خاطر نشان کرد: دشمنان و استکبار جهانی قبل از پیروزی انقلاب و تا بعد آن، همواره دشمنی خود را با نظام و مردم  داشته و دارند و کشور ما نیز در عرصه ­هایی با آمریکا تعارض و تقابل رو در رو داشته است.

شوشتری با بیان این که در مقطعی نظام به این نتیجه رسید که با حفظ عزت و کرامت با کشورهای اروپایی مذاکره کند؛ تصریح کرد: این یک معاهده و تفاهم برد – برد بود که منافقین این توهم را در هیات حاکمه و ترامپ ایجاد کردند که مردم از نظام ناراضی هستند و با فشاری مضاعف، از درون متلاشی خواهند شد.

وی ادامه داد: آمریکا با این توهم و سیاست فشار در قشرهای پایین جامعه و ایجاد اختلاف در سران نظام، از برجام خارج شد و اتفاقات دی ماه سال گذشته، اعتصاب کامیون داران، اعتراضات کازرون به تقسیمات کشوری و .. موضوعات داخلی دیگر؛ این توهم را در آنان تقویت کرد که می ­توانند با به خیابان کشاندن مردم آنان را از نظام برگردانند.

مشاور وزیر کشور در پایان گفت: نظارت بر عملکرد کارکنان و پاسخگویی به مردم از مهمترین وظائف مدیران حراست است. حراست مبتکر و خلاق به عنوان حافظ نظام باید نظارت جدی بر عملکرد زیر مجموعه خود داشته باشد و از بروز هر گونه فساد و عدم شایسته سالاری جلوگیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار