سرهنگ یاراحمدی خبر داد؛

پایان کودک‌ربایی چند ساعته در تهران/ ناکامی آدم‌ربا‌ها در اخاذی 100 میلیونی

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری آدم‌ربا‌هایی خبر داد که با ربودن پسربچه‌ای 5 ساله، قصد اخاذی 100 میلیون تومانی از والدین کودک را داشتند.
کد خبر: ۳۰۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ - 22July 2018

پایان کودک ربایی چند ساعته در تهران/ ناکامی آدم‌ربا‌ها در اخاذی ۱۰۰ میلیونیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «حمیدرضا یاراحمدی» سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر فوق اظهار داشت: ساعت 20:30 مورخه 24 تیر 1397 از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک کودک ربایی در محدوده خیابان دردشت به کلانتری 147 گلبرگ اعلام شد.

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: بلافاصله مأمورین کلانتری 147 در محل حاضر شدند و با تأیید خبر فوق موضوع به اداره یازدهم مبارزه با آدم ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: با حضور کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، پدر نیما در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که شخصی ناشناس طی تماس تلفنی با گوشی تلفن همراهم مدعی است که پسرم توسط آن‌ها ربوده شده و در ازای آزادی پسرم باید مبلغ 100 میلیون تومان به آن‌ها پرداخت نمایم و در غیر این صورت جنازه پسرم را برایم می‌فرستند.

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه خبر گفت: کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که در زمان ربوده شدن نیما 5 ساله، خواهر 11 ساله او شاهد ربوده شدن برادر کوچکتر خود بوده است؛ بلافاصله تحقیقات از خواهر نیما در دستور کارِ کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که نیما سوار یک موتورسیکلت هوندا 125 شده و در ادامه توسط راکب موتورسیکلت ربوده شده است.

سرهنگ یاراحمدی در خصوص شناسایی و دستگیری متهمین پرونده گفت: خواهر نیما که شاهد صحنه ربوده شدن برادرش بود در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که راننده موتورسیکلت را چندین بار به همراه یکی از اهالی مجتمع مسکونی محل زندگیشان (همسایه طبقه بالا) مشاهده کرده است.

با توجه به اطلاعات جدید بدست آمده از خواهر نیما، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی در 30 دقیقه بامداد مورخه 25 تیر 1397 اقدام به دستگیری همسایه طبقه سوم ساختمان به نام سعید.ک. (40 ساله) کردند، اما سعید در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط خود با ربوده شدن نیما 5 ساله و یا آشنایی با فرد کودک ربا شد.

همزمان با دستگیری سعید و آغاز تحقیقات از وی، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که کمتر از چند ساعت از دستگیری سعید، نیما 5 ساله توسط کودک ربا در خیابان رها شده است که بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه پدر و مادر نیما به محل رها شدن در محدوده میدان نبوت در شرق تهران مراجعه کرده و موفق به پیدا کردن نیما می‌شوند.

با توجه به دلایل و مستندات بدست آمده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سعید یکی از متهمین اصلی پرونده است که همدستش با اطلاع از دستگیری وی و با هدف عدم ادامه رسیدگی به پرونده کودک ربایی از سوی پلیس، نیما را رها کرده است تا شاید پلیس از ادامه رسیدگی به پرونده صرف نظر کند؛ لذا بار دیگر تحقیقات پلیسی از سعید در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و این بار سعید با اعتراف صریح به مشارکت مستقیم خود در انجام کودک ربایی، همدست خود به نام پوریا. س. (35 ساله) را به عنوان فرد کودک ربا معرفی کرد؛ بلافاصله پوریا به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار، حرفه‌ای و تحت تعقیب پلیس آگاهی مورد شناسایی قرار گرفت.

اقدامات پلیسی جهت دستگیری پوریا در شرایطی آغاز شد که وی از محل سکونتش در یکی از میادین منطقه نارمک متواری شده بود.

در ادامه کارآگاهان اداره یازدهم با شناسایی دقیق محل تردد پوریا، در ساعت 11:50 مورخه 27 تیر 1397 موفق به دستگیری وی می‌شوند.

در زمان دستگیری، پوریا تلاش می‌کند تا با موتورسیکلت از محل متواری شود که تلاش وی برای فرار باعث تصادف وی با چندین عابر پیاده و مجروحیت آن‌ها می‌شود، اما با این وجود به فرار خود ادامه می‌دهد که نهایتا کارآگاهان با رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک چند تیر هوایی، پوریا را از ناحیه پا مورد هدف دو گلوله قرار داده و او را دستگیر می‌کنند.

پوریا در همان تحقیقات اولیه صراحتا سعید را به عنوان طراح و خودش را به عنوان مجری نقشه کودک ربایی معرفی و عنوان می‌نماید که در چند ساعتی که نیما را در اختیار داشته، او را داخل خودرو سواری متعلق به یکی از بستگانش که به امانت گرفته بود، نگهداری می‌کرده و تصور او و سعید آن بوده که پدر نیما بدون هیچگونه مقاومتی پول درخواستی آن‌ها را پرداخت خواهد کرد.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: هر دو متهم با قرار قانونی صادر شده از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران در اختیار اداره یازدهم مبارزه با آدم ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها