انتشار یادنامه شهید رضا حسن‌پور در «قائم‌مقام»

مهدی خدادادی از انتشار یادنامه شهید رضا حسن‌پور در کتاب «قائم‌مقام» خبر داد.
کد خبر: ۳۰۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ - 23July 2018

«مهدی خدادادی» نویسنده رمان شرف خاک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، از نگارش یادنامه شهید رضا حسن‌پور قائم مقام لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) خبر داد و اظهار داشت: کار نگارش کتاب یادنامه شهید حسن‌پور رو به پایان است و این کتاب بزودی با عنوان «قائم مقام» توسط نشر فاتحان به چاپ خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نگارش این کتاب به سفارش اداره اصناف کشور به نگارش درآمده است، گفت: شهید رضا حسن‌پور پیش از ورود به سپاه مکانیک بوده است. ایشان سال گذشته به عنوان شهید شاخص استان قزوین انتخاب شده بود و به همین خاطر پیشنهاد نگارش این کتاب مطرح شد.

این نویسنده افزود: قائم مقام لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) پس از عضو شدن در سپاه پاسداران و به دلیل هوش نظامی از فرمانده گروهانی ارتقا پیدا می‌کند و فرمانده گردان، فرمانده محور و در نهایت به قائم‌مقامی لشکر منصوب می‌شود و سپس در سال 1361 و در عملیات خیبر به شهادت می‌رسد.

خدادادی خاطرنشان کرد: عمده خاطرات این کتاب مربوط به دوران حضور ایشان در دفاع مقدس است. وی به دلیل درایت بالای نظامی کارهای شاخص زیادی در دوران دفاع مقدس انجام داده است. یکی از کارهای ویژه او در آن ایام بحث شناسایی یک مرحله از عملیات محرم بوده است. ایشان در عملیات خیبر نیز با قدرت تمام وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: درخشش شهید حسن‌پور موجب می‌شود تا شهید زین‌الدین ایشان را به عنوان قائم مقام لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) انتخاب کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها