نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

باید زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای فراهم شود

حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» گفت: باید زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و مهارت‌آموختگان فنی و حرفه‌ای فراهم شود و مسئولان همت کنند تا نیرو‌ها بیکار نمانند و علم و عمر جوانان ضایع نشود.
کد خبر: ۳۰۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ - 23July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز (دوشنبه) در دیدار مدیران، مربیان و کارکنان اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان، اظهار داشت: در گذشته افرادی برای فراگیری شغلی باید سال‌ها تحت عنوان شاگرد کار می‌کردند تا حرفه‌ای را بیاموزند، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش مهارت، شرایط به گونه‌ای تعبیه شده که زمینه آموزش علمی و عملی جوانان و شهروندان فراهم شده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها به لحاظ نظری فعالیت می‌کنند، اما فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای به لحاظ عملی انجام می‌شود و از آن‌جایی که «حرفه و فن» امری بسیار مهم و با ارزش است و همیشه کارایی دارد؛ لذا می‌توان همه جا آن را به کار گرفت.

حجت‌الاسلام عبادی خطاب به کارکنان و مربیان فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی، گفت: آن‌چه از مهارت توسط شما جامعه مخاطب به دست می‌آورد از اثر پدر برای او بهتر و مهم‌تر است.

باید زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای فراهم شود

وی با اشاره به اینکه باید با مشاوره و آشنایی به منطقه، آنچه از فنون و حرفه‌های بالفعلی که در این منطقه ایجاب می‌کند توسعه یابد، عنوان کرد: فنی و حرفه‌ای باید در مهارت آموزی استعداد‌های بومی را در نظر بگیرد و مردم را با حرفه‌هایی آشنا کند که در آینده هر چه این ظرفیت به فعلیت برسد، نیروی آن نیز وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی متذکر شد: شما نیروی انسانی را مجهز می‌کنید، اما باید مسئولان دیگر نیز فعال باشند و با حرکت جانانه، زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای را فراهم کنند تا بیکار نمانند.

حجت‌الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: باید زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای فراهم شود و مسئولان همت کنند تا نیرو‌ها بیکار نمانند و علم و عمر جوانان ضایع نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار