کارگردان اثر «پر پرواز» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

برای ساخت اثر هنری در حوزه دفاع مقدس باید آن دوران را درک کرد

کارگردان اثر «پر پرواز» گفت: برای ساخت اثر هنری در حوزه دفاع مقدس باید آن دوران را درک کرد.
کد خبر: ۳۰۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ - 23July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، «داوود وحیدی» نویسنده و کارگردان انیمیشن «پر پرواز» اثر منتخب خراسان شمالی در جشنواره ملی فیلم ایثار مصاحبه‌ای با دفاع پرس انجام داده که در ادامه آن را می‌خوانید.

برای ساخت اثر هنری در حوزه دفاع مقدس باید آن دوران را درک کرددفاع پرس: تولید انیمیشن «پر پرواز» چه مدت زمان به طول انجامید؟

وحیدی: از سال 95 کار تولید این اثر آغاز شد و حدود 4 ماه به طول انجامید که در این مسیر دو نفر از دوستان طراح و گرافیست به نام های عبدالصادق کوهی و مرتضی حاتم نژاد در ساخت این انیمیشن همکاری کردند.

دفاع پرس: آیا انیمیشن «پر پرواز» قبل از جشنواره ملی فیلم ایثار در جشنواره های دیگر نیز حضور داشته است؟

وحیدی: بله. این اثر در یازدهمین جشنواره فیلم 100 ثانیه ای تهران، جشنواره سما شهید آوینی تهران، جشنواره انیمیشن رضوی گرگان، جشنواره سالوک بجنورد و جشنواره سکانس بیداری بجنورد راه پیدا کرده است.

برای ساخت اثر هنری در حوزه دفاع مقدس باید آن دوران را درک کرددفاع پرس: انیمیشن «پر پرواز» در رابطه با چه موضوعی است؟

وحیدی: این اثر در رابطه با شهادت و رهایی نفس با شهادت است.

دفاع پرس: در ساخت انیمیشن «پر پرواز» از چه نوع تکنیکی استفاده شده است؟

وحیدی: برای تولید این اثر از تکنیک «کات اوت» استفاده شده است؛ این تکنیک یکی از شیوه های انیمیشن است که با بریده مقوا یا بریده مواد دیگری مانند پارچه، نخ‌های مختلف، کاموا، کاغذهای گوناگون روزنامه یا عکس ساخته می شود و زیر دوربین، کادر به کادر حرکت داده و فیلمبرداری می شود.

برای ساخت اثر هنری در حوزه دفاع مقدس باید آن دوران را درک کرددفاع پرس: کارهایی که برای حوزه دفاع مقدس انجام می شود باید چه ویژگی داشته باشد؟

وحیدی: مهمترین ویژگی که باید کارهای هنری حوزه دفاع مقدس داشته باشد درک کارگردان و نویسنده از صحنه دفاع مقدس و آن روزها است که بهترین راه برای درک آن دوران خواندن کتاب در این خصوص است.

دفاع پرس: چه مدت با مدیریت هنری اداره حفظ آثار دفاع مقدس همکاری دارید؟

وحیدی: حدود 7 سال است که با این اداره در خصوص ساخت کارهای هنری حوزه دفاع مقدس همکاری دارم.

برای ساخت اثر هنری در حوزه دفاع مقدس باید آن دوران را درک کرددفاع پرس: آیا برای آینده برنامه‌ای جهت تولید فعالیت هنری حوزه دفاع مقدس دارید؟

وحیدی: بله. تولید انیمیشن لحظه شهادت «شهید صفا» و انیمیشن «جانبازان» را در برنامه دارم که هر دو انیمیشن در مرحله پیش تولید هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار