سردار سه‌دهی در آیین رونمایی از کتاب «مجاهدت‌ ارتش در دفاع مقدس»:

ملت ایران با دست پُر در برابر دشمن ایستاده است

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: امروز ملت ایران در برابر دشمن با دست پر ایستاده است و آماده پاسخگویی به دشمن در عرصه عمل است و نیازی به شعار و تبلیغ ندارد.
کد خبر: ۳۰۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ - 23July 2018

ملت ایران با دست پُر در برابر دشمن ایستاده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «عباس سه‌دهی» رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح در آیین رونمایی از کتاب «مجاهدت‌ ارتش در دفاع مقدس» با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام اظهار داشت: موضوع امروز ما رونمایی از کتاب مجاهدت‌های ارتش است که نقل بیانات مقام معظم رهبری و روایت تاریخی از دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: اگر به حوادث دو قرن اخیر در تاریخ ایران نگاه کنیم، مشخص می‌شود که چرا پیروز قطعی جنگ هشت ساله ایران و عراق، ملت غیور، نیروهای مسلح و نظام اسلامی بود.

سردار سه‌دهی افزود: در جنگ جهانی دوم در ظرف 3 روز پایتخت ایران به تصرف متفقین درآمد. همچنین در دوره محمدرضا شاه پهلوی با فضاسازی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و با پشتیبانی انگلیس، بحرین از ایران جدا شد.

وی با اشاره به تاریخ معاصر کشورمان گفت: دشمن با توجه به این سابقه تاریخی فکر می‌کرد که اگر دست به حمله غافلگیرانه‌ای بزند، ظرف سه روز می‌تواند تهران را به تصرف درآورد و به اهداف و مقاصدش برسد. در آن دوران برخی می‌خواستند ملت ایران را وادار به پذیرش قطعنامه 479 کنند و اگر امام خمینی (ره) در این رابطه هوشمندانه و با شجاعت اقدام نمی‌کرد، روحیه و انگیزه همه رزمندگان و مردم از بین می‌رفت و قطعاً در ادامه کار هم کشور با سقوط مواجه می‌شد، اما امام فرمودند که مذاکره زمانی سازنده است که یک وجب از خاک ما در دست دشمن نباشد.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح در پاسخ به آخرین موضع‌گیری ترامپ گفت: امروز ملت ایران در برابر دشمن با دست پُر ایستاده و آماده پاسخگویی به دشمن در عرصه عمل است و نیازی به شعار و تبلیغ ندارد. اگر مسئولان جمهوری اسلامی موضع‌گیری می‌کنند؛ این در واقع یک هشدار است که به دشمن می‌دهند و نهیب می‌زنند که اگر دچار خطای محاسباتی و یا مرتکب اشتباه شوند با پاسخگویی قاطع مردم و نیروهای مسلح مواجه خواهند شد. دشمنان بدانند که جمهوری اسلامی ایران در میدان عمل به آنان ضرب شست نشان خواهد داد.

وی همچنین گفت: کتاب «مجاهدت‌های ارتش در دفاع مقدس» کتاب مرجع و منبعی در رابطه با دفاع مقدس است. محتوای این کتاب نقل بیانات مقام معظم رهبری و روایت‌های تاریخی دفاع مقدس است. بیانات، رهنمودها و مواضع رهبر معظم انقلاب در قالب 5 فصل به رشته تحریر درآمده است.

سردار سه‌دهی همچنین از انتشار کتاب مشابه‌ای در سپاه خبر داد و بیان داشت: آن کتاب نیز از محتوای خوبی برخوردار بوده و مورد مراجعه محققان خواهد بود که به‌زودی رونمایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: هر دو کتاب مرجع و‌ منبع برای تحقیق هستند و به نقش ارتش و سپاه و بسیج در دفاع مقدس پرداخته شده که در اختیار مخاطبین و مردم قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار