امیر سیاری در آیین رونمایی از کتاب «مجاهدت‌ ارتش در دفاع مقدس»:

مجاهدت‌های ارتش در دفاع مقدس موجب توقف دشمن بعثی شد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: مجاهدت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی زمینی در سال‌های نخست دوران دفاع مقدس موجب توقف دشمن بعثی شد.
کد خبر: ۳۰۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ - 23July 2018

مجاهدت‌های ارتش در دفاع مقدس موجب توقف دشمن بعثی شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین رونمایی از کتاب «مجاهدت‌ ارتش در دفاع مقدس» که صبح امروز در ستاد ارتش برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند از روز اول شاهد مجاهدت‌های ارتش بودم. اگر بخواهیم به این مسئله بپردازیم، باید ببینم ارتش در چه شرایطی بود.

وی ادامه داد: ارتش آماده باید نیروی آماده و مجهز داشته باشد؛ اما از 22 بهمن 57 تا شهریور 59 که جنگ آغاز شد، نیروی انسانی آماده در ارتش وجود نداشت، کارکنان متفرق شده بودند و مدت سربازی هم به یک سال کاهش یافته بود، با شرایطی که آموزش هم وجود نداشت و به دلیل نبودِ نیروهای انسانی، تجهیزات هم آماده نبود؛ در این شرایط بود که دشمن فکر کرد می‌تواند سه روزه به تهران برسد.

امیر سیاری تصریح کرد: اولین هدف دشمنان نابودی انقلاب بود، اما غیرت، دین‌داری، انقلابی بودن و ولایتمداری بود که ارتش مقابل دشمن کاملاً مجهز ایستاد و حماسه خرمشهر و دیگر حماسه‌ها رخ داد. مجاهدت‌های ارتش به‌ویژه نیروی زمینی موجب توقف دشمن بعثی شد.

وی افزود: یک روز بعد از آغاز جنگ در یک مهر، 140 فروند جنگنده نیروی هوایی به ارتش عراق پاسخ قاطع داد؛ در حالی که آمادگی نداشت.  در عملیات مروارید (آذر 59) هم نیروی دریایی توانست، نیروی دریایی عراق را نابود کند؛ از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند من از روز اول شاهد مجاهدت‌های ارتش بودم.

امیر سیاری در ادامه تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت و نیروهای مسلح موجب شد که ترکمنچای و حادثه شهریور 1320 و اشغال ایران دوباره تکرار نشود. امام هم با تکیه بر همین مردم در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی کرد.

وی در پایان گفت: امروز نیروهای مسلح با تجربیات و کمک فرماندهی معظم کل قوا از اقتدار برخوردارند و هر هجومی به مرزها و منابع ما صورت گیرد مطمئنا پوزه دشمن را به خاک می‌مالیم و اگر دشمن تا به امروز نگاه چپ به ما نکرده است از ترس آن‌هاست و این بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار