امام جمعه فردوس:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال موفق بوده است

حجت‌الاسلام «محمدرضا بابایی» با اشاره به اینکه جوانان برای جذب بازار کار باید یک مهارت به سلیقه خود یاد بگیرند، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهر‌ها و روستا‌ها برای ایجاد اشتغال موفق بوده است و با مهارت آموزی می‌توانیم زمینه جذب کار و اشتغال را فراهم کنیم.
کد خبر: ۳۰۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ - 23July 2018

فارغ التحصیلان دانشگاه ها برای یادگیری مهارت به مراکز فنی و حرفه ای روی بیاورندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «محمدرضا بابایی» امام جمعه فردوس در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی، اظهار داشت: اشتغال بر مبنای مهارت‌های جوانان قابل پیگیری است.

وی با بیان این‌که فنی و حرفه‌ای در زمینه مهارت آموزی به افراد طالب اشتغال بسیار موفق بوده است، گفت: فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان و به دور از هزینه‌های گزاف حاضر است تا به جوانان مشتاق در رشته‌های مختلف مهارت بیاموزد.

امام جمعه فردوس با اشاره به این‌که جوانان برای جذب بازار کار باید یک مهارت به سلیقه خود یاد بگیرند، افزود: هر سال بسیاری از جوانان و هنرآموزان برای کسب مهارت به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند و لازم است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هم برای یادگیری یک یا چند مهارت به این مراکز روی بیاورند.

حجت‌الاسلام بابایی به تاثیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر توسعه روستا‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهر‌ها و روستا‌ها برای ایجاد اشتغال موفق بوده است و با مهارت آموزی می‌توانیم زمینه جذب کار و اشتغال را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره می‌فرمایند که نگاه به درون باید داشته باشیم و باید از نیروی انسانی کارآمد استفاده شود، ادامه داد: نیروی انسانی کارآمد کسی است که دارای مهارت باشد و نقش فنی و حرفه‌ای در ایجاد مهارت و اشتغال‌زایی در کشور بسیار مهم است.

امام جمعه فردوس با بیان این‌که مردم به این نتیجه رسیده‌اند که استخدام در مراکز دولتی کارگشا نیست، خاطرنشان کرد: مردم به تشکیل تعاونی‌ها و کارآفرینی روی آورده‌اند و این موضوع بدون کسب مهارت امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار