همزمان با دهه کرامت؛

«اسلام‌آبادغرب» ميزبان کاروان «زير سايه خورشيد» شد

خادمان حرم رضوی در پنجمین روز از حضور خود در استان کرمانشاه، به شهرستان «اسلام‌آبادغرب» سفر کردند.
کد خبر: ۳۰۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ - 23July 2018

شهر شهيدان مرصاد ميزبان زير سايه خورشيدبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، همزمان با دهه کرامت، خادمان حرم رضوی تحت عنوان کاروان «زیر سایه خورشید» در پنجمین روز از حضور خود در استان کرمانشاه به شهرستان «اسلام‌آبادغرب» سفر کردند.

براساس این گزارش، خادمان حرم رضوی در بدو ورود خود با استقبال پرشور و باشکوه دلدادگان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) وارد دهستان شهید‌پرور حسن‌آباد شدند که مورد استقبال زن و مرد، پیر و جوان و نوجوان، کارگر و کشاورز و... قرار گرفتند.

کاروان بعد از استقبال دهستان‌ها حسن‌آباد به سمت بخش حمیل این شهرستان حرکت کرد، حضور خدام امام رضا (ع) نسیم روح‌بخش رضوی را در بخش حمیل پخش کرد غلغله برپا شد و پیر و جوان خود را به بیرق سبز رضوی رساندند.

کاروان «زیر سایه خورشید» در ادامه در منزل شهید «سامان رستمی» از شهدای والامقام دوران دفاع مقدس حضور پیدا کرده و با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

«محمد‌مهدی پور‌عرب» امام جمعه بخش «حمیل» شهرستان اسلام‌آباد غرب در جریان استقبال از خدام رضوی، اظهار داشت: یکی از یاران امام رضا (ع) «ابراهیم بن عبدالعباس» می‌گفت: «هرگز ندیدم امام رضا (ع)‌ کسی را با سخن خود بیازارد و هرگز سخن و کلام کسی را قطع نمی‌کرد و اجازه می‌داد تا کلامش به پایان رسد»، این سیره و جملات باید در رفتار و کردار ما ریشه بدواند و در عمل ما پیاده شود.

‌وی افزود: روش‌های زندگی را از اهل بیت بیاموزیم و کلمات و رفتار خود را به راهنمایی‌های معصومان نزدیک کنیم.

در ادامه مسیر، کاروان در ضریح علامه نسابه مرحوم آیت‌الله العظمی «سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی» معروف به امامزاده حسن بخش «حمیل» با استقبال زوار این امامزاده روبه‌رو شد.

زوار این بارگاه شریف با نمک و نبات معطر به شمیم حرم رضوی و برپایی نماز جماعت از حضور خدام خداحافظی کردند.

در ادامه، کاروان به سمت شهر «شهیدان مرصاد» اسلام‌آباد‌غرب حرکت کرد و پس از ورود به این شهر ابتدا در منزل شهید گران‌قدر «بهروز شهسواری» حضور یافت.

همچنین عیادت از بیماران بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آبادغرب برنامه بعدی کاروان بود که با صحنه‌های بسیاز زیبا و مملو از احساسات بیماران همراه شد

در پایان برنامه‌ها پرچم میدان امام رضا (ع) این شهرستان در بین سیل عظیمی از ارادتمندان به این حضرت تعویض شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار