نماینده پارلمان سوریه:

اتحادیه اروپا توان اتخاذ تصمیم مستقل ندارد/ پیروزی در سوریه حاصل شده است

نماینده پارلمان سوریه با بیان اینکه جنگ در سوریه پایان نیافته است، گفت: پیروزی در سوریه حاصل شده و این کشور توانسته است در عرصه‌های میدانی بر اوضاع سیطره پیدا کند.
کد خبر: ۳۰۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ - 23July 2018

اتحادیه اروپا توان اتخاذ تصمیم مستقل ندارد/ پیروزی در سوریه حاصل شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از النشره، ماریا سعاده نماینده پارلمان سوریه اظهار داشت: ما نمی‌توانیم بگوییم که جنگ در سوریه تمام شده است؛ اما پیروزی حاصل شده و سوریه توانسته در عرصه میدان نظامی بر اوضاع سیطره پیدا کند.

وی افزود: زندگی متوقف نشده است و بازسازی در سطح اقتصادی و اجتماعی شروع شده است. لبنان تجربه در زمینه بازسازی دارد و ما می‌توانیم از تجارب لبنانی‌ها در این زمینه بهره ببریم.

ماریا سعاده گفت: سوریه از موقعیت مهمی برخوردار است و کشورهای بزرگ را از نظر منافع از طریق موقعیت جغرافیایی و سیاسی ربط می‌دهد. سوریه مرکز سیاسی مهمی است و نظام جهانی در زمینه اقتصادی حساب ویژه روی آن باز می‌کند و با پیروزی اقتصادی سوریه توانسته است که با متحدان خود نوعی توازن ایجاد کند.

درباره نقش غرب و اتحادیه اروپا در مرحله آتی سوریه بیان کرد: اتحادیه اروپا توان اتخاذ تصمیم مستقل ندارد و تحت سیطره آمریکاست. هنگامی که اوضاع در سوریه با ثبات شود اتحادیه اروپا دو گزینه پیش روی دارد؛ یا فرو می‌پاشد یا به وضع طبیعی خود باز می‌گردد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار