آیت‌الله نوری همدانی:

جمهوری اسلامی نظامی ولایی است/ نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در شناساندن اسلام

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه نظام کشور نظامی ولایی است و همه مردم به این نظام اعتقاد دارند، گفت: خادمین حضرت رضا(ع) در هر شکلی که خدمت کنند، خداوند برکت آن را می‌دهد.
کد خبر: ۳۰۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ - 23July 2018

جمهوری اسلامی نظامی ولایی است/ نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در شناساندن اسلامبه گزارش دفاع پرس از مشهد، آیت‌الله «حسین نوری‌ همدانی» عصر امروز در مراسم افتتاح فاز اول زائرسرای رضوی گفت: شکر نعمت‌های پروردگار یکی از موضوعاتی که در قرآن تأکید شده است و باید انسان‌ها سپاسگزار و حق‌شناس باشند و نعمت‌ها پروردگار را بشناسند.

وی با اشاره به آیه هفتم سوره ابراهیم افزود: اگر نعمت‌های پروردگار را بشمارید ناتوانید و نعمت‌های خداوند از اوج آسمان تا زمین هم بیشتر است.

این مرجع تقلید با طرح این سؤال که بزرگترین نعمت پروردگار چیست؟ بیان کرد: امام صادق(ع) عظیم‌ترین و با فضیلت‌ترین نعمت‌ها را ولایت اهل بیت(ع) دانسته و خدا را باید به این خاطر شاکر باشیم و  در مسیر شناخت ولایت و سپاسگزاری از نعمت ولایت حرکت کنیم.

آیت الله نوری‌همدانی در خصوص حضرت زهرا(س) افزود: چند شخصیت پاره تن پیامبراکرم (ص) معرفی شده‌اند که شناخت مردم از این اشخاص برای ما بسیار مهم است، در 30 مورد صدیقه طاهره(س) به‌ عنوان پاره‌ تن پیامبر(ص) نام برده شده است؛ پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: هر جریانی که فاطمه زهرا(س) را ناراضی و اذیت کند مرا اذیت و ناراضی کرده است.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه نقش فاطمه زهرا(س) در شناساندن اسلام بسیار مهم بوده است، ادامه داد: امیدواریم قدم‌های بیشتری برای تأمین راحتی و رفاه زائر برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که پاره تن من در خراسان دفن می‌شود و هر گرفتاری که در برابر مشکل خود گرفتار شده است، با زیارت امام رضا(ع) مشکل او برطرف می‌شود و خداوند را باید شاکر باشیم برای وجود بارگاه مطهر رضوی، خادمین حضرت رضا(ع) در هر شکلی که خدمت کنند، خداوند برکت آن را می‌دهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی در پایان با بیان اینکه تولیت آستان قدس رضوی قدم‌های بیشتری برای تأمین زائران برمی‌دارد، تأکید کرد: نظام کشور نظامی ولایی است و همه مردم به این نظام اعتقاد دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار