شهید «هندیانی» از انس با مطالعه و ورزش تا شهادت در عملیات رمضان

انس با کتاب و مطالعه و پرداختن به فعالیت‌های ورزشی از جمله ویژگی‌های شهید «فتح‌الله هندیانی» بود.
کد خبر: ۳۰۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۰ - 25July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «فتح الله هندیانی» سال ۱۳۴۰ در قم به دنیا آمد و پس از رشد و تربیت در سایه سار زحمات پدر و مادری متمسک به آموزه‌های دینی و مذهبی و نیز کمک به پدر در امر کشاورزی، چنان شخصیتی یافت که در کنار تحصیل، به مبارزه علیه رژیم طاغوت پرداخت و همواره در تمامی برنامه‌های تظاهرات شرکت داشت، به طوری که در جریان شب‌های حکومت نظامی در قم، یک‌بار از سوی سربازان رژیم شاهنشاهی هدف گلوله قرار گرفت که جای اصابت گلوله به عنوان سند مبارزه علیه طاغوت تا هنگام شهادت در پیشانی او نمایان بود.

«منیره بیگدلی» مادر بزرگوار این شهید عزیز در دیدار «شریفی» و «غلامیان» نمایندگان سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، چنین می‌گوید: «فتح الله» علی‌رغم فوت پدر و قبول مسئولیت سرپرستی خانواده، به دلیل احساس تکلیف و شوق حضور در جبهه‌ها و نیز لبیک به ندای رهبر و مقتدای خویش، هنگامی که تنها ۲۰ سال از سن مبارکش گذشته بود، راهی نبرد علیه متجاوزان بعثی شد و در کنار رزم در خط مقدم جبهه و حضور در عملیات‌های طریق‌المقدس، بیت المقدس، فتح المبین و رمضان، به فعالیت در قسمت سیاسی ایدئولوژی ارتش هم مشغول بود.

شهید «هندیانی»؛ از انس با مطالعه و ورزش تا شهادت در عملیات رمضان

شهید هندیانی انس با کتاب‌های اعتقادی و ورزش‌هایی همچون کوهنوردی را در برنامه خود قرار داده بود تا ضمن خودسازی معنوی و جسمی، دستی پر در دفاع از انقلاب داشته باشد. وی در مدت حضور در جبهه نیز یک بار در میمک به طور سطحی مجروح شد و بار دیگر در تنگه چزابه تا مرز شهادت پیش رفت، اما پس از آن با همان تن مجروح، روح بی‌قرار و روحیه انقلابی و خستگی ناپذیر خود مجدداً در عملیات فتح المبین شرکت کرد.

وی در واحد سیاسی ایدئولوژیک لشکر ۷۷ همیشه پیروز سِمَت رابط و در اواخر مسئولیت سیاسی ایدئولوژیک گردان ۱۶۳ از تیپ یک را بر عهده داشت و همزمان در فعالیت‌های مختلفی از قبیل: تشکیل کلاس سواد آموزی و نیز ساخت نمازخانه در نقاط مورد نیاز جبهه همکاری فعالی داشت.

فتح‌الله بیش از 2 سال در جبهه‌ها بود و از جبهه‌ای به جبهه دیگر می‌رفت، تا اینکه بعد از شرکت در تمام مراحل عملیات رمضان، در مرحله پنجم این عملیات به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید سرافراز بعد از ۲۴ روز که زیر آفتاب سوزان جنوب سوخته بود، شناسایی و به قم منتقل شد و در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۶۱ درست یک ماه بعد از شهادت، در میان انبوه امت شهیدپرور تشییع و در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار