نشان‌های فرماندهان-20/

«نصر» نشان فرمانده اسبق کل ارتش

نشان «نصر» از جمله نشان‌های مرحوم سرلشکر سلیمی فرمانده اسبق کل ارتش است.
کد خبر: ۳۰۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ - 24July 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «نصر»، «مقدماتی»، «عالی»، «دافوس» و «دوره دوم دانشگاه افسری» از جمله نشان‌های امیر سرلشکر «محمد سلیمی» فرمانده اسبق کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

«نصر» نشان فرمانده اسبق کل ارتشنشان نصر

در زیر تصویر نشان‌های مرحوم سرلشکر سلیمی بر روی لباس وی را مشاهده می‌کنید.

«نصر» نشان فرمانده اسبق کل ارتش

سرلشکر سلیمی از خرداد 79 تا شهریور 84 فرماندهی کل ارتش را بر عهده داشت. وی همچنین از آبان 60 تا مرداد 63 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود.

سرلشکر سلیمی سرانجام در سن 78 سالگی به علت بیماری، دار فانی را وداع گفت.

«نصر» نشان فرمانده اسبق کل ارتش

متن پیام فرمانده معظم کل قوا در پی درگذشت سرلشکر سلیمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دوست و همکار دیرین اینجانب در فعالیت‌های نظامی، امیر سرلشکر محمد سلیمی رحمت الله علیه پس از مدتی بیماری دشوار، دارفانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوسته است.

این نظامی متدین و متعهد از جمله‌ی معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته‌های پیروزی انقلاب، وسیله‌ی ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه‌ی متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول ده‌ها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیروهای مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگ‌های نامنظم در سال‌های اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده‌ای به جای آورد.

«نصر» نشان فرمانده اسبق کل ارتش

اینجانب مصیبت درگذشت این همکار صَدیق را به خاندان محترم و بازماندگان و همکاران ایشان در نیروهای مسلح تسلیت می‌گویم و علوّ درجات او را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سید علی خامنه‌ای
11 بهمن 1394

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار