مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهید شاخص راهیان نور کشور «مرتضی جاویدی»

سرهنگ «حمیدرضا گرامی» گفت: همایش ملی بزرگداشت شهید «مرتضی جاویدی» از شهدای شاخص راهیان نور سال 97 کشور در سالروز شهادت این شهید برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ - 24July 2018

همایش ملی بزرگداشت شهید شاخص راهیان نور کشور«مرتضی جاویدی»برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، سومین جلسه ستاد بزرگداشت شهید «مرتضی جاویدی» از شهدای شاخص استان فارس و راهیان نور سال 97 صبح امروز با حضور نماینده سازمان ها و ادارات استان از جمله صدا و سیمای مرکز فارس، بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، فرمانداری شهرستان فسا، شهرداری شیراز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، سازمان تبلیغات اسلامی فارس، سپاه، ارتش، تیپ المهدی(عج) جهرم، هم رزمان شهید، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهید در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد.

 نمایندگان سازمان ها و ادارات به ارائه نظرات و پیشنهادها در جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن بزرگداشت شهید «جاویدی» و ارائه برنامه و اجرای آن در طول سال 97 پرداختند.

در این جلسه سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه استان از نظر یگان های نظامی و رزم در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیل داشته است، گفت: شهید «جاویدی» فرمانده گردان فجر از لشکر المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس بود که در عملیات والفجر2 با مدیریت، شجاعت و مقاومت توانست نامی نیک از خود بر جای بگذارد و درخواست فرماندهان ارشد خود جهت عقب نشینی را نپذیرفت و با حرکت جهادی خود که بیان کرد؛ ما نمی گذاریم جریان تنگه احد یک بار دیگر در اسلام تکرار شود، به جامعه بشریت درس شجاعت و مدیریت در بحران را داد.

گرامی در ادامه اظهار داشت: تدوین و نهادینه سازی رفتار و مدیریت افرادی چون شهید «جاویدی» و اعتقاد او  به دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی که ملاک اصلی جنگ بود، کاملا روشن است و در روزگاری که جنگ، جنگ ارزش هاست ما باید در جهت حفظ و نشر چنین ارزش هایی گام اساسی برداریم و در همه سطوح مدیریتی از اسطوره هایی همچون شهید «جاویدی» الگو بگیریم و مدیریت و شجاعت او را در همه سطوح جامعه بخصوص در بین نسل جوان نهادینه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در ادامه تصریح کرد: ستاد بزرگداشت شهید «جاویدی» که با حضور نمایندگان سازمان ها و ادارات به میزبانی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس تشکیل شده، برنامه های ویژه و شایسته­ای در حوزه فرهنگ و رسانه در جهت پاسداشت رشادت های شهید «مرتضی جاویدی» شهید شاخص راهیان نور سال 97 و تبین آن ها به یک ارزش تدارک دیده است، که از جمله آنها می توان به ساخت مستندی از شهید جاویدی با همکاری صدا و سیما و برپایی همایش ملی در سالروز شهادت شهید جاویدی در بهمن ماه اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه خانواده و همرزمان شهید جاویدی به ارائه خاطراتی از شهید پرداختند و تمام ادارات و سازمان ها ظرفیت ها و آمادگی خود را برای هر چه باشکوه تر معرفی شدن شهید شاخص امسال اعلام کردند.

شهید «مرتضي جاويدي» سرانجام پس از مبارزات و مجاهدات خستگي ناپذير در هفتم بهمن ماه 1365 در عمليات کربلاي 5 پس از روزها تلاش و جهاد به آرزوي هميشگي خود رسيد و به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار