نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

کمک به عتبات عالیات کمک به نشر دین است

آیت الله «سید احمدمیرعمادی» گفت: کمک به بازسازی عتبات عالیات، کمک به نشر دین است.
کد خبر: ۳۰۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ - 24July 2018

کمک به عتبات عالیات کمک به نشر دین استبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، آیت‌ الله «سیداحمد میرعمادی» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز سه‌شنبه دوم مرداد، در شورای هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: همه نورانیت ما به برکت ائمه اطهار است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: آن حضرت در حدیثی می‌فرماید: «سعی کنید شبانه‌ روز را در چهار بخش قرار دهید. بخشی را برای بندگی، بخشی از شبانه‌ روز برای معیشت زندگی، بخشی برای دیدار و صله‌رحم و بخشی برای خانواده قرار گیرد».

کم‌رنگ شدن پیوند خویشاوندی

نماینده ولی فقیه در لرستان با ذکر این مطلب که امروز پیوند خویشاوندی کم شده است، اضافه کرد: با صله‌رحم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و این‌ که ما امروز به خانواده توجه نداریم و گاهی می‌بینیم بچه‌های مسئولان سر از آمریکا در می‌آورند، این در حالی‌است که بهترین دامان، دامان پدر و مادر است.‌

وی به استقبال مردم لرستان در مشارکت و بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: این امر به‌ دلیل ارادت قلبی مردم لرستان به اهل‌بیت (ع) است، کما اینکه در بخش نیروی انسانی و کمک‌های نقدی به ستاد بازسازی عتبات عالیات، استان لرستان به خوبی درخشیده است‌.

تقویت مشارکت مردم وظیفه اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات

آیت‌الله میرعمادی به تشریح وظایف ستاد بازسازی عتبات عالیات پرداخت و گفت: تقویت مشارکت مردم وظیفه اصلی این ستاد است البته بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیرین وظیفه دیگر عتبات و عالیات است کمااینکه این ظرفیت برای ما بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اعتمادسازی مردم را وظیفه دیگر ستاد عتبات عالیات دانست و افزود: مردم باید اعتماد کنند که نذورات آنان در محل نیت نذر هزینه شود، البته ذکر این نکته ضروری است که دشمنان بر علیه ما تبلیغات سوء می‌کنند مثلاً در رابطه با کمیته امداد تبلیغات غلط را در ماه رمضان راه انداختند.

امام جمعه خرم‌آباد کمک به بازسازی عتبات عالیات را کمک به نشر دین دانست و با ذکر این مطلب که کمک به این ستاد در جهت تعظیم شعائر اسلامی است، اضافه کرد: مردم در عتبات عالیات بصیرت و معرفت پیدا می‌کنند لذا بالاتر از همه کمک به عتبات و عالیات اجر و مزد رسالت است.

وی با تاکید بر مستندسازی فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات و همچنین مستندسازی کمک‌ها و فعالیت‌‌های مردم لرستان، خاطرنشان کرد: کمک مردم به عتبات عالیات سند افتخار مردم است، درب حرمین شریفین عسگرین توسط مردم لرستان ساخته شد اما این کار مستندسازی نشد.

وی با تاکید بر مشارکت لرستان در ساخت خیمه‌گاه عقیله بنی‌هاشم، خاطر نشان کرد: تاثیر مستندسازی عتبات عالیات در آینده مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار