شهردار گرگان:

شهرداری گرگان با نگاه گردشگری در فضاسازی تپه نورالشهدا اقدام خواهد کرد

«عبدالرضا دادبود» در بازدید از پروژه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان گفت: شهرداری گرگان با نگاه گردشگری در فضاسازی تپه نورالشهدا گرگان اقدام خواهد کرد.
کد خبر: ۳۰۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ - 27July 2018

به گزارش دفاع پرس از گرگان، «عبدالرضا دادبود» شهردار گرگان ضمن بازدید از روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان؛ با سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان دیدار و گفتگو کرد.

شهرداری گرگان با نگاه گردشگری در فضاسازی تپه نورالشهدا اقدام خواهد کرد

در ابتدای این دیدار سرهنگ جمشیدی ضمن خیر مقدم، خلاصه ای از ماموریت‌ها و وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را تشریح و اظهار داشت: ساخت و بهره برداری از مرکز فرهنگی یکی از مطالبات اصلی و مهم خانواده های معظم شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است و چنانچه این مرکز ساخته شود می‌تواند به عنوان یک معدن بسیار ارزشمند برای انتقال فرهنگ ایثار، شجاعت، شهامت و شهادت به نسل های حال و آینده باشد.

وی افزود: ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری که در این مکان وجود دارد می تواند نقطه اتکایی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن باشد و با وجود 8 شهید گمنام در تپه نورالشهدا، مرکز فرهنگی دفاع مقدس محل ارزشمندی برای برنامه های فرهنگی و گردشگری و تفرجگاهی خواهد بود؛ از طرفی مطالعات و توقع مردم ولایتمدار استان خانواده معظم شهدا، رزمندگان، پیشکسوتان و فرماندهان در خصوص این مکان معنوی و ارزشمند هر روز بیشتر می‌شود و با توجه به این مطالبه اهتمام و نگرش جدی مسئولین استان به ویژه شهردار محترم که خود از چهره های ارزشی نظام هستند حائز اهمیت است که الحمدالله این اهتمام در عموم مسئولین استان باالاخص استاندار محترم و معزز وجود دارد.

در ادامه دکتر «عبدالرضا دادبود» شهردار گرگان بیان داشت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس و بهره برداری از آن جزو ضروریات اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است و همه ما وظیفه داریم در قبال شهدا و رزمندگان دفاع مقدس دین خود را ادا نماییم و انشاالله با تصمیماتی که گرفته خواهد شد شهرداری هم برابر قوانین اهتمام جدی برای ساخت آن خواهد داشت و از ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد.

وی افزود: اینجا به عنوان یک منطقه خاص از چند لحاظ قابل تامل است؛ اول اینکه مزار شهدای گمنام و زیارتگاه مردم است و دوم از نظر معماری نیز خوب طراحی و ساخته شده است و قابل بهره‌برداری است.

وی افزود: تفاوت این مکان با مکان های دیگر قداست و ویژه بودن آن است و شهرداری گرگان بخشی از موضوعات مطالعات گردشگری را به این مکان اختصاص داده است چون این مکان قابلیتهای اقتصادی ویژه ای هم دارد که می توانیم در قالب تفرجگاهی مذهبی-گردشگری دیده شود و می توانیم برنامه ریزی کنیم که به عنوان تفرجگاه ویژه در طول سال خصوصاً در مناسبت‌های خاص از این فضا استفاده کنیم؛ لذا شهرداری نگاه مثبتی به این پروژه دارد و با نگاه گردشگری در فضاسازی تپه نورالشهدا گرگان نیز اقدام خواهد کرد.

خاطرنشان می شود در این دیدار، سرهنگ «سیدعلی مهاجر» معاون اجرایی سپاه نینوا استان گلستان و سرهنگ «باقر رحمانی» فرمانده سپاه گرگان حضور داشتند و بر ضرورت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس تاکید کردند.

 

شهرداری گرگان با نگاه گردشگری در فضاسازی تپه نورالشهدا اقدام خواهد کرد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار