دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان:

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک فریضه مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است

«حیدر آسیابی» گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از مهم‌ترین فرایضی است که باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه آن را احیا کنیم.
کد خبر: ۳۰۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ - 24July 2018

امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فریضه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعهبه گزارش دفاع پرس از سمنان، «حیدر آسیابی» دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر امروز به یک واجب فراموش‌‌شده، تبدیل‌ شده است و باید بستر لازم برای ترویج این فریضه در جامعه مهیا شود.

وی با بیان اینکه با مشارکت و همکاری ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان و اداره اوقاف انجمن یاوران وقف در استان سمنان برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد، افزود: تقویت این فریضه الهی در جامعه در اولویت انجمن قرار دارد.

دادستان مرکزی استان سمنان با تأکید بر اینکه احکام اعضای انجمن صادر شده است، تصریح کرد: وقف جدید در ترویج امر به‌ معروف و نهی از منکر ازجمله رسالت‌های این انجمن است.

وی با بیان اینکه این نوع وقف مشارکتی است، تصریح کرد: تقویت حضور مردم برای وقف مشارکتی نقش مؤثری در احیای این فریضه ایفا می‌کند.

آسیابی با اشاره به اینکه احیای فریضه امر به‌ معروف و فرهنگ عاشورا به‌ ویژه در ایام دهه محرم‌الحرام در دستور کار است، اذعان کرد: امر به‌ معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فرایضی است که باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه آن را احیا کنیم.

وی رویکرد کاهش وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را از جمله اساسی‌ترین اهداف اجرای طرح‌های امر به‌ معروف و نهی از منکر در سطح جامعه اعلام کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون بالغ‌بر 4000 نفر آمر به معروف در استان سمنان در حال فعالیت هستند.

دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و دولت باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای احیای این فریضه انسان‌ساز بهره‌گیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار