کاردار سوریه در سازمان ملل:

حق حاکمیتی سوریه بر جولان غیرقابل مذاکره است

کاردار هیئت دائم جمهوری عربی سوریه در سازمان ملل متحد گفت: رژیم صهیونیستی از طریق حمله به جنگنده سوری بار دیگر ارتباط مستحکم خود با تروریست‌ها را ثابت کرد.
کد خبر: ۳۰۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ - 24July 2018

منذر: اسرائیل مجددا ارتباط مستحکم خود با تروریست‌ها را ثابت کرد/ حق حاکمیتی سوریه بر جولان غیرقابل مذاکره استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منذر منذر کاردار هیئت دائم جمهوری عربی سوریه در سازمان ملل متحد اظهار داشت: اسرائیل از طریق حمله به جنگنده سوری که در حال در هم کوبیدن مخفی‌گاه‌های داعش در اطراف وادی‌الیرموک در حومه قنیطره بود، بار دیگر ارتباط مستحکم خود با گروه‌های تروریستی را ثابت کرد.

وی طی سخنانی در نشست شورای امنیت گفت: به دلیل سیاست‌های برخی از کشورهای عضو سازمان ملل که پوشش سیاسی وبرای ادامه اشغالگری اسرائیل در فلسطین، سوریه و لبنان را فراهم می‌کنند، این رژیم به عدم فرمانبرداری از قطعنامه‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد.

منذر گفت: سیاست‌های کشورهای حامی اسرائیل به تبدیل شدن فلسطین اشغالی به زندانی دسته جمعی انجامیده است و اتخاذ سیاست‌های نژادپرستانه این رژیم علیه فلسطینیان را تسهیل کرده است.

کاردار هیئت دائم جمهوری عربی سوریه در سازمان ملل متحد افزود: سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد که به مسئولیت خود برای ابطال قانون دولت یهود که بر خلاف اصول سازمان ملل متحد است و حقوق تاریخی و ثابت ملت فلسطین از جمله حق بازگشت را از آن‌ها سلب می‌کند، عمل کنند.

منذر در ادامه اظهار داشت: اسرائیل به شهرک‌سازی‌های خود در جولان سوریه، سرکوبگری و تبعیض نژادی علیه اهالی این منطقه، و سرقت منابع آن ادامه می‌دهد که این منزله نقض توافقنامه‌های ژنو است.

وی افزود: حمایت‌های مستقیم اسرائیل از گروه‌های تروریستی و تجاوزهای مکررش به سوریه و فراری دادن صدها تن از کلاه سفیدها، ادعای دروغین این رژیم مبنی بر ا ینکه نقشی در بحران سوریه ندارد را بر ملا می‌کند.

این مقام سوری گفت: سوریه تاکید می‌کند که حق حاکمیتیش بر جولان سوریه قابل گفت‌وگو نیست و هیچ وقت این حق ساقط نمی‌شود و سرزمین اشغال شده و حقوق غصب شده ما باید به صورت کامل بازگردانده شود.

منذر افزود: سوریه از شورای امنیت می‌خواهد که اقداماتی فوری به منظور متوقف کردن تجاوزهای رژیم صهیونیستی انجام داده و این رژیم را به پایان اشغال سرزمین‌های عربی از جمله جولان اشغالی ملزم کند.

رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل یک جنگنده سوخوی سوری را که در حال در هم کوبیدن تجمعات تکفیری‌ها در منطقه صیدا در اطراف وادی یرموک بود، هدف قرار داد و آن را ساقط کرد.

از ابتدای بحران سوریه تاکنون رژیم صهیونیستی ضمن حمایت‌های همه جانبه لجستیکی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از گروه‌های تروریستی، بارها سوریه را هدف حملات خود قرار داده است.

دولت سوریه حملات اسرائیل به این کشور را در راستای تقویت روحیه گروه‌های تروریستی می‌داند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها