کارشناس نظامی اردنی:

خطر استفاده از کلاه‌سفیدها در کشورهای دیگر/ اردن دیکته‌های صهیونیست‌ها را اجرا می‌کند

یک کارشناس نظامی و سیاسی اردنی با اشاره به انتقال تعداد زیادی از اعضای گروه «کلاه‌سفیدها» به اردن گفت: ابراز نگرانی اردن از حضور افراد مسلح و تروریست در خاک خود ظاهری است.
کد خبر: ۳۰۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ - 25July 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ «ناجی الزعبی» کارشناس مسائل نظامی و سیاسی اردن در گفت‌وگویی با اشاره به انتقال تعداد زیادی از اعضای گروه «کلاه‌سفیدها» به اردن اظهار داشت: ابراز نگرانی اردن از حضور افراد مسلح و تروریست در خاک خود ظاهری است و مصرف رسانه‌ای دارد.

این در حالی است که سربازان اسرائیلی به‌بهانه اینکه کلاه‌سفیدها در معرض خطر هستند، 800 نفر از آنان را به‌همراه خانواده‌هایشان از جنوب غرب سوریه به اردن منتقل کردند؛ اقدامی که برای بسیاری در اردن تعجب‌آور است.

کلاه‌سفیدها دست‌پرورده انگلیس هستند

الزعبی در توضیح این مطلب افزود: کلاه‌سفیدها که انگلیس آن را تأسیس کرد، با متوسل شدن به دستاویز سلاح شیمیایی برای توهین به دولت سوریه و محور مقاومت، نقش منفی ایفا کرد.

اردن این اقدام را بنابه خواسته آمریکایی ــ صهیونیستی و در پاسخ به دیکته‌های آنان انجام داد تا این فرماندهان را که فرماندهان شرکت بلاک‌واتر و شرکت‌های قتل و کشتار هستند، خلاص کنند و بار دیگر مقدمات اقامت آنان را در مناطق دیگر فراهم و به‌روی آنان سرمایه گذاری کنند.

تضمینی برای حضور موقتی کلاه‌سفیدها در اردن نیست

در این میان هرچند اردن اعلام کرده است، اقامت آنان در این کشور موقتی است اما تضمینی برای صحت آن وجود ندارد و کسی که یک بار دروغ بگوید بارها دروغ می‌گوید.

این کارشناس نظامی و سیاسی عرب در ادامه با لحنی هشدارآمیز گفت: امکان سرمایه گذاری مجدد به‌روی کلاه‌سفیدها در کشورهای دیگر چه‌بسا در یمن، الجزایر و یا مصر و به‌عبارت بهتر در صحرای سینا وجود دارد تا به‌عنوان مثال در مصر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور از آن به‌عنوان بهانه‌ای برای خالی کردن صحرای سینا از ساکنان اصلی آن استفاده کند.

یک نکته قابل توجه دیگر اظهارات رئیس ستاد ارتش اردن است که مرد شماره یک امنیتی کشور به‌شمار می‌آید و فقط به‌دستور مرد شماره یک یا همان پادشاه صحبت می‌کند و این‌که وی در این اظهارات خود اعلام کرد: «اردن در پذیرفتن مخالفان خون‌آشام نفعی ندارد و بقای نظام بشار اسد به‌نفع ماست».

نکته دیگر اینکه وقتی نام اردن می‌آید از دو موضع صحبت می‌کنیم؛ موضع مردمی که منافع آن در ادامه روابط خوب با کشور برادر و همسایه سوریه است و موضع رسمی که با منافع صهیونیستی مرتجع عربی انسجام دارد و به‌عبارت دیگر اردن در سطح رسمی دیکته‌های صهیونیستی را اجرا می‌کند که این نقش از سوی تمام نیروهای ملی اردن مردود و محکوم است.

ابراز نگرانی اردن از حضور تروریست‌ها ظاهری است

در مورد ابراز بیم و هراس اردن از نفوذ تروریست‌ها از سوریه به داخل خاک اردن نیز باید گفت که این ترس و نگرانی ظاهری است زیرا تروریست‌ها داخل خاک اردن و در پایگاههای اردنی از جمله پایگاه «التنف» آموزش می‌دیدند که هنوز در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق موجود است، از همین رو باید گفت، این ابراز نگرانی فقط مصرف رسانه‌ای دارد و افراد مسلح و تروریست‌ها از اردن به مرزهای سوریه و جنوب آن وحتی عراق سرازیر می‌شدند و اتاق عملیات "موک" نیز همچنان وجود دارد.

در این مورد می‌توان به اظهارات یک سال پیش رئیس ستاد ارتش اردن اشاره کرد با این مضمون که «ما نیروهای عشایری و مخالفان سوریه را آموزش دادیم تا داخل سوریه عملیات انجام دهند». این اظهارات تجاوز به حاکمیت سوریه و اعلام دشمنی و جنگ علیه ملت سوریه بوده و با منافع و خواست ملت اردن تعارض دارد و همه این موارد در چارچوب طرح مرتجعانه صهیونیستی ــ آمریکایی ــ عربی جا دارد.

هماهنگی با سوریه ضروری است

هماهنگی با دولت سوریه به‌منظور تضمین منافع دو ملت سوریه و اردن و ملت‌های عرب ضروری است، زیرا گشودن گذرگاه نصیب به‌نفع اردن و ترکیه است از همین رو باید پرسید؛ دلیل شعله‌ور کردن مجدد آتش جنگ در مرزها چیست؟ چرا در سطح رسمی بر این وضعیت اصرار می‌شود آن هم در شرایطی که روزهای آینده متعلق به محور مقاومت است؟

ما در هلسینکی شاهد نتایج پیروزی‌های سوریه و به‌زانو در آمدن آمریکا و کوتاه آمدن ترامپ و امتیازدهی او بودیم از همین رو باید نظام سیاسی اردن متوجه شود که آینده متعلق به محور مقاومت و طرح آزادی‌خواهی ملی است به‌ویژه اینکه اردن با بحران اقتصادی بزرگی روبه‌رو است از همین رو منافع مستقیم آن چه در سطح دولت و چه مردم این است که این نقش را تمام کرده و میانه‌داری کرده و مسائل را به‌سمت محور مقاومت نهایی کند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار