جعفری در جمع مدیران موزه‌های استان تهران مطرح کرد؛

لزوم افزایش بازدید از موزه‌های مقاومت/ باید مانع دوری جوانان از آرمان‌های انقلاب شویم

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه بازدید از موزه‌های مقاومت باید تا سال آینده ۳۰ درصد افزایش داشته باشد، گفت: با ایجاد وحدت میان موزه‌ها می‌توانیم، یک مجموعه مقتدر فرهنگی برای جذب مخاطب ایجاد کنیم.
کد خبر: ۳۰۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ - 25July 2018

لزوم افزایش بازدید از موزه‌های مقاومت/ باید مانع دوری جوانان از آرمان‌های انقلاب شویمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دومین جلسه راه‌اندازی شورای هماهنگی موزه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت امروز (۳ مردادماه) با حضور مدیران موزه‌های حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت سطح تهران در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست، علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تشکیل یک زنجیره متحد برای معرفی هرچه بهتر موزه‌ها و جذب مخاطب خبر داد و اظهار داشت: هر یک از موزه‌های شهر تهران وابسته به سازمان و تشکیلاتی هستند که با دیگر موزه‌ها ارتباطی ندارند. اگر موزه‌ها با ظرفیت‌های متعددی که دارند، در کنار یکدیگر قرار گیرند و همکاری کنند، قطعا یک موزه واحد شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه از اگر اتحاد موردنظر بین موزه‌ها شکل گیرد، حرکت عظیمی شکل خواهد گرفت، افزود: هر موزه به تناسب حوزه و فعالیت‌هایش مخاطب دارد. می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و درصد بازدید تمامی موزه‌ها را افزایش دهیم.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به اینکه متحد کردن موزه‌های سطح تهران یک حرکت جهادی محسوب می‌شود، تصریح کرد: آنچه به‌عنوان اساس‌نامه در این شورا تصویب می‌شود، با قوانین سازمانی هیچ موزه‌ای تناقض ندارد. موزه‌هایی که در این شورا حضور دارند، هیچ اجباری در همکاری ندارند. به عنوان مثال اگر یک مراسمی برگزار شود، هر یک از موزه‌ها براساس توانایی و ظرفیت خود همکاری می‌کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: با استفاده از همکاری موزه‌های حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت می‌توانیم یک بانک اطلاعات برای مخاطبان ایجاد کنیم؛ مخاطبانی که به عنوان مثال قصد قصد جمع‌آوری اطلاعات در خصوص شهید مطهری را دارند، با مراجعه به این بانک اطلاعاتی می‌توانند، دریابند که کدام یک از موزه‌ها در خصوص این شهید بزرگوار اطلاعات و یادگاری دارند.

وی با بیان اینکه با ایجاد وحدت میان موزه‌ها می‌توانیم یک مجموعه مقتدر فرهنگی برای جذب مخاطب ایجاد کنیم، گفت: اگر تا سال آینده رشد بازدید موزه‌های سطح تهران حداقل ۳۰ درصد افزایش داشته باشد، متوجه خواهیم شد که این هم‌گرایی و تبلیغات مثمرثمر بوده است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تاکید بر اینکه نسل جوان به ارزش‌های انقلاب اسلامی بی‌توجه نیست، خاطرنشان ساخت: نسل جوان به برخی از رفتار‌های مدیران و مسوولان که با ارزش‌های انقلابی اسلامی منطبق نیست، گلایه دارند؛ لذا ما وظیفه داریم در هر محیطی که هستیم، در جهت حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی فعالیت کنیم تا زمینه دور شدن نسل جوان از آرمان‌های انقلاب فراهم نشود.

در پایان این مراسم، کارگروهی برای تصویب اساس‌نامه شورای هماهنگی موزه‌های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت تشکیل شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها