معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان:

اسناد دفاع مقدس به عنوان ارزشی برای نسل آینده باید ثبت شود

«حبیب الله خجسته پور» به گذشت بیش از ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برای ثبت اسناد دفاع مقدس باید تلاش بیشتری شود تا برای نسل‌های آینده، تلاش های مردم سرزمین مان به یادگار بماند.
کد خبر: ۳۰۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ - 25July 2018

اسناد دفاع مقدس به عنوان ارزشی برای نسل آینده باید ثبت شودبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان ظهر امروز در جلسه تخصصی اسناد دفاع مقدس که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت جمع آوری اسناد دفاع مقدس اظهار داشت: لحظه لحظه دوران دفاع مقدس اگر ثبت نشود به فراموشی سپرده می‌شود در همین راستا جمع آوری، نگهداری و دسته بندی کردن این اسناد بسیار حائز اهمیت است.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران در جلسه عنوان کرد: بنده از جانب مدیرانی که برای حضور در جلسه اهمیت قائل نشدند و در جلسات با موضوع دفاع مقدس شرکت نمی‌کنند می‌گویم شهدا شرمنده‌ایم.

وی با اشاره به گذشت بیش از 30 سال از دوران دفاع مقدس افزود: برای ثبت اسناد دفاع مقدس باید تلاش بیشتری شود تا برای نسل های آینده ارزش های پر افتخار مردم سرزمینمان که حتی وجبی از خاکمان را از دست ندادند به یادگار بماند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی که از شمال تا غرب کشور را به صورت مستقیم و نقطه به نقطه درگیر کرده بود، گفت: 8 سال زمان کمی نیست که از شمال غربی تا جنوب غربی کشور به صورت مستقیم و نقطه نقطه کشور در قالب پشتیبانی و اعزام نیرو درگیر جنگ بوده است و همچنین اردوگاه‌های اسرای ما در کشور عراق نیز به عنوان منابع و ماخذ خاطرات دفاع مقدس هستند که متاسفانه به اندازه کافی به ثبت اسناد دفاع مقدس نپرداخته‌ایم.

معاون سیاسی،امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: در استان لرستان کتاب‌های خوبی با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسیده است که می‌توان با تمایل نویسنده برای مالکیت معنوی این کتاب‌ها به عنوان کتاب‌های مرجع از آن استفاده کرد.

خجسته‌پور با بیان اینکه برای جمع آوری اسناد دفاع مقدس باید پیگیری‌ها از طریق وزارتخانه‌ها صورت گیرد، اظهار داشت: برای جمع آوری این اسناد از طرف وزراتخانه‌ها و دولت باید بخشنامه‌هایی به ادارات ابلاغ و استانداری نیز جهت پیگیری اقدام کند.

وی با اشاره به سهم یک درصد پژوهشی دستگاه‌ها  افزود: براساس این مصوبه یک درصد برخی ادارات حیف ومیل می‌شود و این یک درصد رقمی می‌شود که حتی برای تهیه مقدمه یک کار پژوهشی نیز نمی‌توان از آن استفاده کرد در همین راستا مصوبه‌ای مطرح شد که دستگاه‌هایی که کار پژوهشی انجام می‌دهند اعتبار یک درصد تجمیع و با محوریت دانشگاه لرستان به عنوان دانشگاه مادر بین دستگاه‌‎ها توزیع شود تا از این اعتبار برای تهیه دانشنامه استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار