اذعان رسانه‌های صهیونیستی به شکست این رژیم در جنگ سوریه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شکست این رژیم در جنگ سوریه اذعان کردند.
کد خبر: ۳۰۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹ - 25July 2018

اذعان رسانه‌های صهیونیستی به شکست این رژیم در جنگ سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گفت: پس از آنکه اسرائیل در هفت سال گذشته می‌گفت سوریه به شرایط گذشته باز نخواهد گشت، پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدانش به ویژه در جنوب این کشور همه معادلات را تغییر داد.  

اور هیلر، خبرنگار امور نظامی کانال ده تلویزیون اسرائیل گفت: «به ما گفته بودند که کار بشار اسد تمام است و حداکثر سه هفته دیگر در قدرت خواهد ماند و سوریه تجزیه خواهد شد و دیگر کشور یکپارچه نخواهد بود و دیگر به شرایط گذشته باز نخواهد گشت اما زمانی که به همراه فرماندهان ارتش از مرز‌ها بازدید کردیم، شاهد آن بودیم که غیرممکن‌ها در سوریه رخ داد.» 

در ادامه گزارش شبکه المیادین آمده است: موفقیت‌های سریع و گسترده ارتش سوریه به ویژه نزدیک مرز‌های جولان اشغالی، قوی‌ترین دلیل درباره نادرست بودن ارزیابی‌های اطلاعاتی و سیاسی اسرائیل درباره قطعی بودن سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مدت کوتاه است.  

گای فیرون، خبرنگار کانال دوازده تلویزیون اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی گفت: «تا چند هفته پیش هم تحقق چنین چیزی غیرممکن به نظر می‌رسید، اما اکنون شاهد آن هستیم که نیرو‌های شورشی از منطقه نزدیک جولان خارج می‌شوند. این تسلیم شدن بر اساس شرایط میدانی صورت گرفت، زیرا شورشیان توانایی ایستادگی طولانی مدت را نداشتند. امروز نخستین بار به نظر می‌رسد جنگ در سوریه در اینجا یعنی در مرز‌های اسرائیل هم در حال پایان یافتن است و به نظر می‌رسد ارتش بشار اسد به مواضع خود در آنجا باز خواهد گشت. شاهد تصویر پیروزی بشار اسد پس از هفت سال جنگ داخلی هستیم.» 

عیران تسیون، معاون سابق سازمان امنیت اسرائیل در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «قواعد بازی در سوریه بار دیگر در حال شکل‌گیری است. کسانی که تصور می‌کردند بشار اسد از قدرت کنار خواهد رفت- از جمله بسیاری از افراد در اسرائیل- اشتباه می‌کردند. از یکسال پیش می‌توانستیم پیش بینی کنیم که ائتلاف روسیه، نظام، حزب الله و ایران در مسیر پیروزی حرکت می‌کند.» 

گزارشگر شبکه المیادین خاطرنشان کرد: ناظران اسرائیلی معتقدند تسلط مجدد ارتش سوریه و متحدانش بر مناطق گسترده‌ای از جنوب این کشور به آن‌ها اجازه داد تا برای این پیروزی مهم ابراز افتخار کنند. تحرکات گسترده اسرائیل برای مهار پیامد‌های تحولات سوریه از نظر راهبردی نتیجه جنگ در این کشور را تغییر نخواهد داد. برای درک اینکه چگونه و چرا اسرائیل در سوریه شکست خورد باید به روند تحولات در این کشور به خوبی توجه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار